تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۵۱
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۱۰۶۳۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

عرضه سهام و اوراق بدهی برای تأمین کسری بودجه/ ادغام دو بانک فرابورسی

می متالز - رئیس کل بانک مرکزی از عرضه سهام شرکت های دولتی و اموال مازاد از انتشار اوراق بدهی در بازار پول و سرمایه برای تأمین کسری بودجه خبر داد.
عرضه سهام و اوراق بدهی برای تأمین کسری بودجه/ ادغام دو بانک فرابورسی

به گزارش می متالز، عبدالناصر همتی با اعلام نهایی شدن ادغام دو بانک در بانک سپه انتشار هدف گذاری تورم در اینستاگرام اعلام کرد: روز سه شنبه بیانیه رسمی چارچوب هدف گذاری تورم از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد.

در این رویکرد پیشنگرانه و فعال سیاست گذاری پولی، قطب نمای سیاست‌ گذاری پولی، کاهش انحرافات نرخ تورم از نرخ تورم هدف‌گذاری شده و برای رفع انحراف ایجاد شده، بانک مرکزی نرخ سود سیاستی و یا دالان نرخ سود را تعدیل و با استفاده از عملیات بازار باز، نرخ جاری ومؤثردربازار پول را تنظیم می کند.

با تأئید نهایی شورای عالی هماهنگی اقتصادی، کسری بودجه سال 99 در کنار عرضه سهام شرکت های دولتی و اموال مازاد دولت از طریق انتشار اوراق بدهی دولت در بازار پول و سرمایه تأمین خواهد شد. طبق اطلاع واصله از همکاران خزانه‌داری کل در روزهای آینده شاهد عرضه اوراق بدهی برای تأمین کسری بودجه و بالتبع تعمیق بیشتر بازار بدهی خواهیم بود.

در ادامه روند ادغام بانک های وابسته به نیروهای مسلح ظرف ده روز آینده با برگزاری مجامع بانک مهر اقتصاد و بانک حکمت ایرانیان، ادغام این دو بانک در بانک سپه نهایی شده و مجمع سه بانک باقی مانده دیگر نیز بتدریج برگزار خواهد شد. بانک مرکزی مسیر اصلاح نظام بانکی و ارتقای سلامت مالی بانکها را با جدیت ادامه خواهد داد.

نظام بانکی طبق وعده ای که داده، آماده پرداخت 50 هزار میلیارد تومان وام با نرخ سود 12 درصد به مشاغل و واحدهای کسب و کار که به خاطر کرونا آسیب دیده اند، است. به محض دسترسی بانک ها به سامانه مربوط به اطلاعات مشاغل و نیز واحدهایی که واجد شرایط استفاده از این وام هستند و توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص ایجاد شده، بانک ها نیز ظرف یک هفته تقاضاها را بررسی و اقدام لازم را انجام خواهند داد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده