تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۵۳
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۰۶۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور طیبی و معظمی؛

جهاد دانشگاهی و ایدرو تفاهمنامه همکاری امضا کردند

می متالز - تفاهم نامه همکاری فناورانه و اسناد تاسیس شرکت مشترک بین جهاد دانشگاهی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران امروز با حضور دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی و دکتر معظمی مدیرعامل ایدرو امضا شد.
جهاد دانشگاهی و ایدرو تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش می متالز، این تفاهمنامه در زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و انرژی، حمل و نقل، صنایع پیشرفته، قدرت، الکترونیک، مخابرات، الکترومکانیک، مکاترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات دیروز(17 بهمن سه شنبه) در ساختمان سازمان گسترش و نوسازی با حضور طرفین تفاهمنامه به امضاء رسید.

هدف از امضاء این تفاهمنامه، ایجاد یک نام معتبر در زمینه بومی‌سازی تجهیزات پیشرفته با هدف تامین نیازهای ملی، ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی، در زمینه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی،‌ پالایش و پخش، نیروگاهی و انرژی، حمل و نقل (صنایع ریلی، صنعت خودرو)، صنایع مرتبط با برق (قدرت، الکترونیک، مخابرات)،‌ الکترومکانیک، مکاترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع معدنی (کانی‌های فلزی و غیر فلزی)، کشاورزی و صنایع غذایی،‌ دارویی،‌ تولید مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها و صنایع پیشرفته (High Tech) است.

سازمان گسترش و  نوسازی صنایع ایران (ایدرو) متولی توسعه صنایع و فناوری‌های پیشرفته در کشور است و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران عمومی کشور نیز نقشی تعیین کننده در پیشبرد پروژه‌های ملی بویژه در حوزه نفت و گاز دارد.

از سوی دیگر جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و فناورانه طی سالیان گذشته با در نظر گرفتن نیازهای داخلی کشور، موفقیت‌های چشمگیری در تدوین دانش فنی و بومی‌سازی برخی محصولات مورد نیاز در حوزه‌های الکترونیک، قدرت، سیستم‌های هوشمند ابزار دقیق،‌ الکترومکانیک و مکاترونیک داشته است.

همکاری و مشارکت ایدرو و جهاد دانشگاهی به عنوان دو مجموعه بزرگ کشور می‌تواند با تکیه بر قابلیت‌های فنی و فناورانه جهاد دانشگاهی از یک سو و توانمندی‌های ایدرو در راستای توسعه تکنولوژی، تجاری‌سازی دانش فنی، بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی، استفاده بیشینه از توان داخلی در پروژه‌های بزرگ ملی و تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای توسعه کسب و کار منجر به موفقیت و نتایج مطلوب شود.

عناوین برگزیده