تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۱۰۶۸۶۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در ماه جاری کلید خواهد خورد:

تولید انبوه 5 محصول جدید توسط ایران‌خودرو دیزل

می متالز - شرکت ایران‌ خودرو دیزل در نظر دارد تا در سال جهش تولید علاوه بر شکست رکورد تولید سال‌های گذشته، با بهینه‌سازی و عرضه 5 محصول جدید در این سال، گامی مهم در جهت جلب رضایت و تحقق خواسته‌های مشتریان خود بردارد.
تولید انبوه 5 محصول جدید توسط ایران‌خودرو دیزل

به گزارش می متالز، شرکت ایران‌ خودرو دیزل در نظر دارد تا در سال جهش تولید علاوه بر شکست رکورد تولید سال‌های گذشته، با بهینه‌سازی و عرضه 5 محصول جدید در این سال، گامی مهم در جهت جلب رضایت و تحقق خواسته‌های مشتریان خود بردارد. ایران‌خودرو دیزل همچنین قصد دارد در سال جهش تولید میزان تولید خود را تا 400 درصد افزایش دهد. به این ترتیب بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای کار در کشوردر نظر دارد تا سال 99 را با تولید بیش از 12هزار دستگاه خودرو به پایان برساند. این در شرایطی است که سال گذشته و تحت تاثیر شدید تحریم میزان تولید این شرکت کمی بیش از 2هزار دستگاه بوده است. به نظر می‌رسد در سال جدید شرکت با تولید و به‌روزرسانی محصولات متنوع خود قصد جهش تولید، فروش و افزایش سود را دارد.

   آشنایی با ظرفیت‌های ایران‌خودرو دیزل
شرکت ایران‌خودرو ‌دیزل از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو به شمار می‌رود. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای کار در خاورمیانه محسوب می‌شود که با نیم قرن تجربه در حوزه تولید و ساخت انواع خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین فعالیت می‌کند. این شرکت در دسته محصولات باری، قابلیت تولید 12هزار دستگاه انواع کامیونت، کامیون و کشنده CKD و پیکاپ و در دسته محصولات مسافری ظرفیت تولید 3هزار انواع ون، مینی‌بوس و اتوبوس را دارد. همچنین ایران‌خودرودیزل دارای ظرفیت تولید 25هزار دستگاه وانت آریسان است. ایران‌خودرو دیزل تنها شرکت دارای زنجیره تامین قوای محرکه در کشور به شمار می‌رود که شرکت‌هایی نظیر چرخشگر (در حوزه تولید گیربکس)، گواه (در حوزه ارائه خدمات پس از فروش)، تولید محور خودرو (در حوزه تولید محورهای خودرو)، تولید قطعات خاور (در حوزه تولید قطعات) و شرکت ایدم (در حوزه تولید موتور) از زیرمجموعه‌های آن به شمار می‌روند.

  برنامه‌های ایران‌خودرو دیزل در سال 99
ایران‌خودرودیزل در سال جهش تولید به‌منظور ارتقای کیفی محصولات خود، افزایش شمارگان تولید، بهینه‌سازی محصولات و عرضه محصول جدید برنامه‌هایی را در سال جاری مد نظر قرار داده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به ارتقای کیفی تمامی محصولات، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و باری و همچنین افزایش تولید وانت آریسان اشاره کرد. این اقدامات در دسته اهداف و برنامه‌های این شرکت برای سال جاری قرار گرفته است.
   بهینه‌سازی و محصولات جدید
شرکت ایران‌خودرودیزل در سال 99 تولید محصولات جدید را در دستور کار قرار داده است تا از این طریق بتواند علاوه بر توسعه این شرکت و جلب رضایت مشتریان، سهم بسزایی را در حوزه ترانزیت کشور و حمل‌ونقل عمومی به خود اختصاص دهد. این محصولات شامل اتوبوس 12متری بنز  C1230، کشنده واگن‌هود با اتاق خواب، مینی‌بوس 7متری، مینی‌بوس آرین (New face) و خودرو ون هستند. طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، قرار است این محصولات در خردادماه سال جاری به تولید انبوه برسند و در دسترس مشتریان قرار گیرند. این شرکت همچنین در نظر دارد تا وضعیت ستاره کیفی محصولات خود را از منظر ISQI (شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران) افزایش داده و در سال جاری محصولات خود را به رده کیفی بالاتری ارتقا دهد.

   برنامه‌های در دست اقدام برای تحقق برنامه تولید
ایران‌خودرو دیزل در سال جاری افزایش تولید ۴۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته را در برنامه خود قرار داده این شرکت قرار است در سال جاری ۱۱هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو کار و تجاری تولید کند و این در حالی است که تولید ایران‌خودرو دیزل در سال گذشته 2هزار و ۲۳۶ دستگاه بوده است. بخشی از برنامه‌های شرکت ایران‌خودرودیزل در راستای تحقق برنامه تولید، مربوط به کاهش هزینه‌های مالی به میزان 2هزار میلیارد تومان از طریق فروش اموال مازاد است. همچنین احیای خطوط تولید شرکت‌های تابعه، خرید یک‌هزار دستگاه اتوبوس توسط شهرداری‌ها و دولت و نیز پیش‌خرید یک‌هزار و 400 دستگاه ون گازسوز توسط دولت برای سه سال، ازجمله این اقدامات به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده