تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۱۰۷۳۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش بینی کاهش 950هزار تنی تولید جهانی مس به دلیل کرونا / نوسان تولید مس در کشورهای پیشرو

می متالز - مرکز مطالعات بین المللی مس پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری میلادی تولید معادن مس جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا 3درصد کاهش می یابد. بدین ترتیب 950هزار تن از تولید فلز سرخ در سال جاری میلادی کاسته می شود.
پیش بینی کاهش 950هزار تنی تولید جهانی مس به دلیل کرونا / نوسان تولید مس در کشورهای پیشرو

به گزارش می متالز به نقل از مجله متال بولتن، میزان تولید معادن مس جهان به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا طی سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته 3 درصد کاهش می یابد. مرکز مطالعات بین المللی مس با اعلام این خبر افزود: انتظار می رود به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا 950 هزار تن از میزان پیش بینی تولید معادن مس جهان طی سال 2020 میلادی کاسته شود.

طی سال 2019 میلادی میزان تولید معادن مس جهان 20 میلیون و 550 هزار تن به ثبت رسیدکه پیش بینی می شود طی سال جاری میلادی با 3 درصد کاهش همراه باشد.
همچنین پیش بینی می شود اثرات ناشی از تعطیلات و محدودیت ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال 2020 میلادی بیشتر قابل مشاهده باشد.
طی دوران محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا، تولید فلز سرخ در کشورهای برتر تولیدکننده مس متفاوت بود. به عنوان مثال شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس جهان است با تاثیرپذیری محدود از این روند به تولید خود ادامه داد. این در حالی است که پرو طی این مدت شاهد تعطیلی موقت تولید در 2 معدن خود بود. اگرچه سایر فعالیت های اصلی صنعت مس این کشور با سرعتی کمتر کماکان به کار خود ادامه دادند.
همچنین مرکز مطالعات بین المللی مس پیش بینی خود از میزان تولید معادن مس در شیلی و پرو طی سال 2020 میلادی به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا را به ترتیب با400 هزار تن و 300 هزار تن کاهش داد.
با این حال روند تولید معادن مس در زامبیا و جمهوری دموکراتیک کنگو در سطح نرمال قرار داشت. مغولستان و اندونزی نیز شاهد روندی متعادل از تولید فلز سرخ بدون تاثیر پذیری از شیوع ویروس کرونا بودند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده