تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۱۴۴۴
کد خبر: ۱۱۱۰۱۷
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل شرکت صبا نیرو خبر داد

فروش دو دستگاه توربین بادی به بخش خصوصی

می متالز - شرکت صبا نیرو در راستای فعالیت‌های مرتبط با توسعه بازار خود، مذاکرات متعددی با بخش‌خصوصی برای فروش توربین‌های بادی و بهره‌گیری در مزارع بادی مرتبط را به انجام رسانده است.
فروش دو دستگاه توربین بادی به بخش خصوصی

به گزارش می متالز، علی قربانی، مدیرعامل شرکت صبا نیرو با بیان این مطلب گفت: با اتمام فرآیند تولید، یک دستگاه توربین بادی۶۶۰ کیلو وات به کارفرمای بخش‌خصوصی تحویل و کلیه عملیات اجرا از جمله فونداسیون، نصب، اجرا و بهره‌برداری توسط شرکت صبا نیرو در شهرستان خواف واقع در استان خراسان رضوی، در حال انجام است.

قربانی ادامه داد: کارفرمای مرتبط در این پروژه با توجه به فعالیت در زمینه تولید انرژی‌های نو و همچنین براساس سابقه همکاری قبلی با شرکت صبا نیرو و با توجه به کیفیت بالای توربین‌های بادی تولیدی این شرکت، تمایل به ادامه همکاری‌های مرتبط از طریق سفارش خرید ۴ دستگاه توربین بادی دیگر را نیز داشته که این موضوع در دست بررسی است.

مدیرعامل شرکت صبا نیرو اظهار کرد: در همین راستا توربین دوم نیز به کارفرمایی شرکت توان باد (از دیگر شرکت‌های تابعه هلدینگ گروه صنعتی سدید) آماده حمل، نصب و بهره‌برداری توسط شرکت صبا نیرو است. با توجه به سابقه صبا‌نیرو در طراحی و تولید توربین‌های بادی، شرکت‌های مختلفی از بخش خصوصی نیز مایل به همکاری با این شرکت در رابطه با سفارش‌گذاری برای تولید توربین‌های بادی هستند که از طریق برگزاری جلسات مختلف در حال پیگیری است.

به گفته قربانی، شرکت صبا نیرو به‌عنوان یکی ازشرکت‌های تابعه هلدینگ گروه صنعتی سدید، اولین تولیدکننده توربین‌های بادی در ایران و منطقه خاورمیانه بوده و طی سال‌های فعالیت موفق شده است بیش از ۷۰ درصد بومی‌سازی ساخت توربین‌های بادی تولیدی را به انجام برساند.

مدیر عامل شرکت صبا نیرو تاکید کرد: شرکت صبا نیرو پروژه‌های دیگری از جمله ساخت ۳۴ دستگاه توربین بادی ۶۶۰ کیلو وات با کارفرمایی ساتبا، قرارداد سرویس تعمیرات و نگهداری ۴۵ دستگاه توربین بادی ۶۶۰ کیلو وات سایت منجیل و ... را در دست اجرا دارد و فعالیت‌های مرتبط در راستای دستیابی به فناوری مگاواتی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

عناوین برگزیده