تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۱۱۱۴۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طراحی و ساخت نخستین نوار‌های لاستیکی اکسترودری در استان فارس

می متالز - سالانه بیش از ۴ هزار تن انواع واشر‌ها و نوار‌های لاستیکی طولی در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، ساختمان سازی و سایر صنایع زیرساختی در سپیدان تولید وبه بازار مصرف روانه می شود.
طراحی و ساخت نخستین نوار‌های لاستیکی اکسترودری در استان فارس

به گزارش می متالز، همت متخصصان فارسی نوار‌های لاستیکی طولی در کشور در شهرستان سپیدان استان فارس در حال تولید و ارائه به بازار مصرف است.
این واحد تولیدی مستقر در سپیدان قادر است سالانه ۴ هزار تن انواع واشر‌ها و نوار‌های لاستیکی طولی را در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، ساختمان سازی و سایر صنایع زیرساختی را تولید کند. به گفته کارشناسان این صنعت در این کارخانه بیش از 1500 قالب مخصوص تهیه این واشرها تهیه و مورد استفاده قرار گرفته است که در نوع خود بی نظیر است.

به گفته مدیر واحد تولیدکننده، لاستیک‌های اکسترودی، نوار‌ها و واشر‌های لاستیکی هستند که به صورت طولی و پیوسته تولید می‌شوند.
کوهستانی تکنولوژی تولید این لاستیک‌ها را در دنیا را یکی از مدرن‌ترین و منحصربفرد‌ترین‌ها خواند و افزود: فناوری تولید این نوع لاستیک برای اولین بار در ایران شروع به کار کرده و قادر است دریک ساعت ۶۰۰ کیلو گرم مواد اولیه را به لاستیک‌های نواری تبدیل کند.
وی گفت: بومی سازی و طراحی و ساخت قالب‌های اکسترودی توسط کارشناسان و محققان شرکت سبد محصولی این واحد را تا هزار و پانصد نمونه محصول ارتقا داده است.
مدیر کارخانه گفت: در دهه گذشته کارخانه فعالیتش را با تولید تنها یک محصول که همان واشر‌های آب بندی لوله‌های کامپوزیتی ۲۸۰۰ تولیدی همین مجموعه است آغاز کرد و اینک با تکنولوژی روز دنیا و توان داخلی در ساخت انواع قالب‌ها توانسته تنوع لاستیک‌های نواری طولی را در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، ساختمان سازی، خودرو سازی، لوازم خانگی و ورزشی، فولاد سازی توسعه دهد.

مسوول تولید و فروش کارخانه گفت: در حال حاضر این کارخانه بزرگ‌ترین تولید کننده لاستیک‌های نواری کاربردی در صنعت درب و پنجره‌های آلومینیومی کشور است.
پارسافر افزود: خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی، و پروژه سبستان از پروژه‌های ملی است که در صنعت آب و فاضلاب از این نمونه واشر‌ها برای آب بندی در آن استفاده شده است.
وی تولید انبوه و سرعت در تولید، را از مهمترین ویژگی‌های این نوار‌ها برشمرد که توانسته سرعت انجام برخی پروژه‌های ملی را هم توانسته تا ۶ ماه کاهش دهد.
وی دقت و حساسیت بالای این نوار‌های لاستیکی را در درزگیری و آب بندی در صدم و یا هزارم میلیمتر را از ویژگی‌های برجسته این نوع محصولات بر شمرد.
قائم مقام مدیر عامل مجموعه تولید کننده گفت: ورود به صنعت مترو و خود رو سازی را از برنامه‌های پیش روی شرکت خواند و افزود: با توان تولیدی موجود در کارخانه و با هدف کیفیت بخشی به تولیدات داخل‌ای واحد تلاش می‌کند تا نوار‌های لاستیکی کاربردی در صنعت خودرو و مترو سازی را به زودی به سبد محصولات خود بیفزاید.
در این واحد تولیدی انواع نوار‌های لاستیکی طولی تولید شده، در واحد آپارات بر اساس اندازه و سایز سفارش شده برش زده می‌شود و با دستگاه‌های آپارات پیشرفته با موادی از جنس ماده اولیه تولید نوار پرس می‌شود تا واشر مورد نیاز بدست آید بر این اساس دیگر در اندازه و شکل واشر‌ها و نوار‌های لاستیکی، محدودیتی وجود ندارد.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده