تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۱۲۱۰۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بدری:

قیمت تجهیزات ساختمانی در مسیر صعودی؛ دولت به انبوه‌سازان کارت مصالح ساختمانی ارائه کند

می متالز - نماینده مردم اردبیل در مجلس، با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ارائه کارت مصالح ساختمانی به سازندگان مسکن، گفت: توزیع این کارت می تواند بخشی از تلاطم بازار مسکن را کاهش دهد، به شرط آن که کارت مذکور در اختیار سازندگان واقعی قرار گیرد.
قیمت تجهیزات ساختمانی در مسیر صعودی؛ دولت به انبوه‌سازان کارت مصالح ساختمانی ارائه کند

به گزارش می متالز، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش قیمت مصالح ساختمانی در کشور طی چند ماه اخیر، گفت: قطعا مصالح ساختمانی سهم گسترده ای در گرانی کنونی بازار مسکن دارد، از این رو اگر این حوزه مدیریت شود، قیمت مسکن تا حدودی به تعادل می رسد.

 

نقش دلالان در بروز تلاطم در بازار مصالح ساختمانی

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش دلالان در بروز تلاطم در بازار مصالح ساختمانی، افزود: در چند ماه اخیر قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی افزایش گسترده ای داشته است و در این رابطه دلالان و سوداگران نقش برجسته ای دارند.

 

دولت باید نسبت به مدیریت بازار مصالح ساختمانی ورود کند

وی ادامه داد: قطعا دولت باید نسبت به مدیریت بازار مصالح ساختمانی ورود کند، زیرا نمی توان این بازار را به حال خود رها کرد، در کنار نظارت بر این بازار، باید از انبوه سازان و تولیدکنندگان واقعی حمایت جدی شود. در اوایل انقلاب شاهد بودیم که به سازندگان مسکن به صورت سهمیه ای مصالح ساختمانی داده می شد.

بدری با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ارائه کارت مصالح ساختمانی به سازندگان مسکن، افزود: توزیع این کارت می تواند بخشی از تلاطم بازار مسکن را کاهش دهد، به شرط آن که کارت مذکور در اختیار سازندگان واقعی قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر دولت باید نسبت به ارائه تسهیلات کم سود و معافیت های مالیاتی برای رونق گرفتن بازار مسکن اقدام کند، در این صورت می توان به افزایش ساخت و ساز در مسکن امید داشت.

عناوین برگزیده