تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۱۱۴۸۰۴
سرویس خبر : انرژی

اعلام ورشکستگی ۱۸ شرکت نفت و گاز در آمریکا

می متالز - پاندمی ویروس کرونا و ریزش قیمت نفت، روند اعلام ورشکستگی در صنعت نفت شیل آمریکا در سال میلادی جاری را تسریع کرده‌اند.
اعلام ورشکستگی ۱۸ شرکت نفت و گاز در آمریکا

به گزارش می متالز، شمار موارد اعلام ورشکستگی پس از کاهش قیمت های نفت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، در سال ۲۰۱۹ آغاز شد اما امسال که صنعت انرژی آمریکا با حجم سنگین بدهی و محدودیت تامین اعتبار مواجه شد، شدت گرفت.

از ابتدای امسال تاکنون ورشکستگی در صنعت انرژی آمریکا از ۲۰ شرکت با بیش از ۵۰ میلیون دلار بدهی فراتر رفته است. این بالاترین میزان درخواست برای حمایت در برابر طلبکاران در شش ماه نخست سال از نیمه اول سال ۲۰۱۶ تاکنون بوده است. تنها در ماه ژوئن هفت شرکت نفت و گاز خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند که مطابق با رکورد ماهانه در آوریل سال ۲۰۱۶ است که قیمت نفت ریزش کرده بود.

بسیاری از شرکت های حفاری نفت و گاز حتی پیش از شیوع ویروس کرونا با استقراض به گذران اموراتشان می‌پرداختند و طی سالیان گذشته وامهای سنگینی از بانک ها دریافت کرده بودند. اما سقوط تقاضا برای نفت و ریزش قیمت ها عرصه را بر این شرکتها تنگ کرد و باعث تسریع روند اعلام ورشکستگی شد.

تحلیلگران و کارشناسان حقوقی انتظار دارند حتی با وجود این که قیمت وست تگزاس اینترمدیت در مقایسه با آوریل بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و به حدود ۴۰ دلار رسیده است، شرکت های انرژی بیشتری در صنعت شیل آمریکا در ماه‌های آینده اعلام ورشکستگی کنند.

طبق برآوردهای بلومبرگ، شمار درخواستها برای حمایت در برابر ورشکستگی در میان شرکتهای بخش انرژی امسال دومین رکورد بالا را پس از صنعت خرده فروشی و سرگرمی در آمریکا داشته است.

در آخرین هفته ژوئن، چندین شرکت خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شدند که شامل شرکت پیشگام حفاری شیل “چساپیک انرژی” بود که بزرگترین قربانی سقوط قیمت نفت تاکنون بوده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، چساپیک در زمینه نحوه پرداخت هفت میلیارد دلار از ۹ میلیارد دلار بدهی خود با طلبکارانش به توافق رسیده است. در حالی که ورشکستگی این شرکت در تیتر اخبار قرار گرفت، دو تولیدکننده نفت شیل دیگر شامل “لیلیس انرژی” و “سبل پرمیان ریسورسز” اعلام ورشکستگی کردند.

طبق آمار شرکت حقوقی هاینس و بون، در فاصله ژانویه تا مه ۱۸ شرکت نفت و گاز در آمریکای شمالی شامل “دایاموند آفشور دریلینگ” و “وایتینگ پترولیوم” اعلام ورشکستگی کرده بودند.

عناوین برگزیده