تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۰
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۱۵۰۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار کاشان:

صنایع و معادن از ارکان اصلی توسعه محسوب می شود

می متالز - علی اکبر مرتضایی، با گرامی داشت روز صنعت و معدن افزود: امید است با یاری ایزدمنان و برنامه ریزی مطلوب برای هدایت منابع و تلاش‌های کارآفرینان به سمت فرصت‌های مولد و نوآورانه، در راستای تحقق شعار سال"جهش تولید" گام برداشته و بتوانیم جایگاه شایسته خود را در توسعه صنعتی ومعدنی کشور ارتقا بخشیم.
صنایع و معادن از ارکان اصلی توسعه محسوب می شود

به گزارش می متالز، فرماندار ویژه شهرستان کاشان گفت: همجواری شهرستان کاشان با استان های بزرگ و دسترسی نسبتاً سریع بـه پایتخت، استقرار در مسیر کریدور شمالی- جنوبی حمل و نقل بین المللی و به ویژه سرمایۀ انسـانی و اجتمـاعی مسـتعد و آمـادۀ فعالیـت، روحیه و توان کارآفرینی و شرایطی مطلوب و محلی امن در کنار پیشینه ای به قدمت سفالینه های سیلک در حرف و مشاغل، کاشان را به یکی از قطب های صنعتی در مرکز کشور تبدیل ساخته است.

علی اکبر مرتضایی، با گرامی داشت روز صنعت و معدن افزود: امید است با یاری ایزدمنان و برنامه ریزی مطلوب برای هدایت منابع و تلاش‌های کارآفرینان به سمت فرصت‌های مولد و نوآورانه، در راستای تحقق شعار سال"جهش تولید"  گام برداشته و بتوانیم جایگاه شایسته خود را در توسعه صنعتی ومعدنی کشور ارتقا بخشیم.

در متن این پیام آمده است:

باسمه تعالی

باد آباد مهیـن خطه کاشـان که مــــدام

مهد هوش و خرد و صنعت و بینایی بود

هرکه برخاست بهر پیشه ز شـهر کاشان

در فـن خویشتنش فـرط توانـایی بـــود

(مالک الشعرا بهار)

 

صنایع و معادن از ارکان اصلی توسعه محسوب می شود. این بخش با ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید ناخالص در فزونی توان مقاومت اقتصاد ملی نقش بسزایی دارد.

همجواری شهرستان کاشان با استان های بزرگ و دسترسی نسبتاً سریع بـه پایتخت، استقرار در مسیر کریدور شمالی- جنوبی حمل و نقل بین المللی و به ویژه سرمایۀ انسـانی و اجتمـاعی مسـتعد و آمـادۀ فعالیـت، روحیه و توان کارآفرینی و شرایطی مطلوب و محلی امن در کنار پیشینه ای به قدمت سفالینه های سیلک در حرف و مشاغل، کاشان را به یکی از قطب های صنعتی در مرکز کشور تبدیل ساخته است.

به یمن سرمایه گذاری های بخش دولتی و خصوصی اکنون کاشان، با صادرات افزون بر ۸۴ هزار تن کالا در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ استان کشور را در این زمینه پشت سرنهاده است و با وجود تمام بدعهدی ها و تحریم های ناجوانمردانه نزدیک ۴۸ میلیون و پانصد هزار دلار برای کشور ارز آوری داشته است.

از این رو ۱۰ تیر ماه، روز صنعت، معدن و تجارت را فرصتی مغتنم می شمارم برای تبریک و تقدیر از کلیه تولیدکنندگان، صنعتگران، کارآفرینان، مهندسان، کارگران و همچنین دست‌اندرکاران در دستگاه ها و نهاد هایی که با تسهیل و رفع موانع تولید زمینه تحقق سیاست‌های دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال پایدار، بهبود فضای کسب و کار و امکان سرمایه گذاری و صادرات در این شهرستان فراهم آوردند.

امید است با یاری ایزدمنان و برنامه ریزی مطلوب برای هدایت منابع و تلاش‌های کارآفرینان به سمت فرصت‌های مولد و نوآورانه، در راستای تحقق شعار سال"جهش تولید" گام برداشته و بتوانیم جایگاه شایسته خود را در توسعه صنعتی ومعدنی کشور ارتقا بخشیم.

عناوین برگزیده