تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۱۵۳۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تأکید کرد:

با مصرف انرژی غیربهینه، نمی‌توان کالای به‌صرفه و قابل رقابت جهانی تولید کرد/ برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارت آپی در ارتقاء بهره‌وری بخش تولید مؤثر است

می متالز - عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارت آپی را در شبکه‌ سازی و ارتقاء بهره‌وری بخش تولید مؤثر دانست و بر گسترش آن در سطح استان‌ها تأکید کرد.
با مصرف انرژی غیربهینه، نمی‌توان کالای به‌صرفه و قابل رقابت جهانی تولید کرد/ برگزاری رویدادهای کارآفرینی و استارت آپی در ارتقاء بهره‌وری بخش تولید مؤثر است

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/170257/639cf5ca-2a35-433b-b599-6fe17c98b646.jpg

به گزارش می متالز، اصغر مصاحب با بیان این مطلب در مراسم استارت آپی با محوریت بهینه ‌سازی مصرف انرژی در صنعت که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی تهران برگزار شد، اظهار داشت:‌ پس از آن‌که در دهه 70 میلادی بحران نفتی در جهان رخ داد، دنیا به سمت کاهش مصرف انرژی پیش رفت، اما متأسفانه به دلیل این‌که اقتصاد ما تک قطبی و متکی به نفت بوده است، بهینه ‌سازی مصرف انرژی تا پیش از این در فرهنگ عمومی کشورمان جایگاه درخور و شایسته‌ای نداشته است.

وی با اشاره به این‌که مصرف انرژی ما سه برابر میانگین جهانی است، افزود: جای پژوهش درباره بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع کوچک بسیار خالی است و این کمبود محسوس است. از سوی دیگر، از اوایل دهه 80 به این سو قوانین مرتبط با بهینه ‌سازی تصویب و سیاست‌های کلی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد که می‌بایست بیش از این مورد توجه قرار می‌گرفت. ضمن این‌که شاخص شدت مصرف انرژی از سال 1990 تا 2017 بیش از 50 درصد رشد داشته است و باید به آن به‌عنوان یک دغدغه مهم جهانی نگاه کرد.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اهمیت استارتاپ‌ها در کارآفرینی و چرخه بهره‌وری صنعت اضافه کرد: رویدادهای کارآفرینی و استارتاپی امروز می‌تواند به شبکه ‌سازی و ارتقاء بهره‌وری بخش تولید کمک کند و ما باید این رویدادها را در استان‌ها نیز گسترش دهیم.

مصاحب ادامه داد:‌ یکی از برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری پیاده ‌سازی استقرار چرخه بهره‌وری و ترویج فرهنگ بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی است، زیرا امروز با مصرف انرژی سه برابر، نمی‌توان کالای به‌صرفه و قابل رقابت جهانی تولید کرد.

وی در پایان بر حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و دعوت از استارتاپ‌ها برای حضور در 38 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار مستقر در شهرک‌های صنعتی بزرگ کشور به منظور ارائه خدمات مشاوره و عارضه یابی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تأکید کرد.

عناوین برگزیده