تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۱۱۳۶
کد خبر: ۱۱۵۴۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت چادرملو:

معدنی ها و فولادی ها هر کدام کار خودشان را انجام دهند

می متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «کچاد» معتقد است: اگر قرار است معدنی ها به سمت تولید فولاد نروند، فولادی ها هم در کار معدنی ها مداخله نکنند.
معدنی ها و فولادی ها هر کدام کار خودشان را انجام دهند

به گزارش می متالز، مطلب بالا، بخشی از سخنان مهندس «ناصر تقی زاده» در مصاحبه با «می متالز» است که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که می خواهیم احداث واحدهای فولادی توسط معدنی ها را متوقف کنیم....

 

ما هر چه آقای مدرس خیابانی بگویند وظیفه مان است و اطاعت می کنیم و خواهشی که دارم این است که به فولادی ها بگویند در امور معادن مداخله نکنند. هر کسی کار خودش را انجام دهد، این را قبول داریم و نمی شود به من بگویند این کار را نکنم. البته آقای مدرس خیابانی حتما این را خواهند گفت. هر کدام کار خودمان را بکنیم. ما فولاد تولید نکنیم، آنها هم به کار معادن نروند و با ما رقابت نکنند.

 

این موضوع، روی واحد سوپر مگامدول شما خللی ایجاد نمی کند؟

 

نه، این ربطی به زنجیره ندارد. این موضوع مربوط به احداث کارخانه فولاد است. کشور با کمبود آهن اسفنجی مواجه است. ما الان کنسانتره و گندله تولید می کنیم. ما گندله را چه کنیم؟  یا باید گندله را بفروشیم یا اگر ما این کار را نکنیم [گندله را به آهن اسفنجی تبدیل نکنیم]، افراد دیگر در این حوزه سرمایه گذاری می کنند. ما کارخانه فولاد احداث نمی کنیم.

 

درباره وضعیت طرح انتقال آب خلیج فارس بفرمایید.


 
انشاء الله آب خلیج فارس در مهر امسال به گل گهر و سپس مس سرچشمه و انتهای مسیر به چادرملو برسد. تابوی انتقال آب شکسته شده است. بسیاری فکر می کنند این طرح در حد کاغذ است اما اجرا شده و در مرحله راه اندازی است.

 

روی آنومالی D19  کار می کنید؟ ذخیره آن چقدر است؟

 

روی آنومالی D19  به شدت کار می شود. در مورد ذخیره، برآوردها از ۷۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون تن است. ما امیدوار هستیم ۳۰۰ میلیون تن باشد. در حال حاضر، دستگاه حفاری در منطقه مستقر کرده ایم و پس از ۵ تا ۶ گمانه زنی، می توان میزان دقیق ذخایر را تخمین زد. اکنون هم اکتشاف اراضی اطراف آن به مساحت ۸۰  کیلومتر مربع را توسعه می دهیم  و هم ۳۰۰ کیلومتر مربع را در همین منطقه. هر پهنه ای  هر جای ایران در اختیار ما بگذارند و در آن سنگ آهن باشد، ما اقدام به اکتشاف می کنیم.

گفت و گو از علیرضا جعفری نژاد

منبع: می متالز
عناوین برگزیده