تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۸۴۶
کد خبر: ۱۱۵۸۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با هدف کاهش برق دریافتی مجتمع از شبکه سراسری

نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه با تمام ظرفیت در مدار قرار گرفت

می متالز - رئیس نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه گفت: نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه از 31 خردادماه سال جاری مانند سال‌های گذشته به‌صورت تمام‌ظرفیت در مدار قرار گرفته است تا افزایش تولید برق توسط این واحد، سبب کاهش میزان برق دریافتی مجتمع از شبکه سراسری شود.
نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه با تمام ظرفیت در مدار قرار گرفت

به گزارش می متالز، شاهرخ نظافتی کازرونی با اعلام این خبر گفت: در چند سال اخیر عواملی از قبیل تغییرات اقلیمی (گرمایش زمین) و افزایش سطح رفاه اجتماعی سبب رشد چشمگیر بار سرمایشی در ماه‌های گرم سال شده؛ به نحوی که تامین برق مورد نیاز مصرف‌کنندگان در پیک تابستان به چالش جدی برای وزارت نیرو تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مجتمع مس سرچشمه با نگاه ملی و از منظر مسوولیت اجتماعی، راهکارهایی اتخاذ کرده تا علاوه بر تحقق کمی و کیفی برنامه‌های تولید، میزان برق دریافتی از شبکه سراسری در پیک تابستان را به حداقل برساند و ضمن کمک به صنعت برق کشور، جهت گذر از بحران پیک فصل تابستان به تداوم برق‌رسانی به مشترکین خانگی منطقه کمک کند.

رئیس نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: در این راستا نیروگاه گازی از 31 خردادماه همچون سال های گذشته به‌صورت تمام‌ظرفیت در مدار قرار گرفته تا افزایش تولید برق توسط این واحد سبب کاهش میزان برق دریافتی مجتمع از شبکه سراسری شود.

نظافتی کازرونی ادامه داد: تحقق این مهم مستلزم برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌هایی از قبیل اورهال نیروگاه در زمان‌های خارج از پیک فصل، سرویس‌های منظم واحدها در اواخر خردادماه و تلاش شبانه‌روزی پرسنل برای بهره‌برداری از تمام ظرفیت نیروگاه است.

وی توضیح داد: مدیریت توأمان تولید و مصرف برق مجتمع مس سرچشمه از طریق افزایش تولید نیروگاه گازی و هم‌زمان کاهش مصرف در کارخانجات مختلف مجتمع (به‌دلیل انجام اورهال) محقق می‌شود.
 

مجتمع مس سرچشمه، برترین صنعت استان کرمان در مدیریت برق مصرفی
 

رئیس نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مجتمع مس سرچشمه به عنوان صنعت برتر در مدیریت برق مصرفی در استان کرمان معرفی شده است، عنوان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر تعامل سازنده با شرکت برق منطقه‌ای کرمان از طریق مشارکت در طرح‌های پاسخگویی بار سبب گردیده که مجتمع مس سرچشمه به عنوان صنعت برتر در میان صنایع استان در زمینه مدیریت بار شناخته شود و بیش از 44درصد پاداش همکاری صنایع کل استان را به خود اختصاص دهد.

نظافتی کازرونی با برشمردن مزایای مدیریت توامان تولید و مصرف برق مجتمع مس سرچشمه، ابراز داشت: صیانت از سرمایه ملی با کاهش پیک بار کشور، کمک به تداوم برق‌رسانی به مشترکین خانگی منطقه، جلوگیری از قطع برق مجتمع در پیک فصل تابستان، کاهش هزینه برق مجتمع با بهره‌مندی از تعرفه و پاداش همکاری در برنامه‌های پاسخگویی بار شرکت برق منطقه‌ای از جمله مزایای مدیریت توامان تولید و مصرف برق در مجتمع است.

رئیس نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه با ابراز امیدواری از اینکه در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته، مجتمع مس از مزایای مدیریت توامان تولید و مصرف برق بهره‌مند شود، اضافه کرد: جا دارد از معاون مهندسی و مدیریت انرژی، مدیر امور برق و نیروگاه‌ها برای راهبری و فراهم ساختن بستر مناسب جهت اجرای برنامه پاسخگویی بار در مجتمع مس سرچشمه تقدیر، و همچنین از تلاش مضاعف همکاران سختکوش نیروگاه گازی در بازه زمانی پیک فصل تابستان تشکر کنم.

عناوین برگزیده