تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۵
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۱۱۵۸۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
آمار سه ماهه ۹۹؛

تولید کنسانتره سنگ آهن از ۱۱.۹ میلیون تن گذشت

می متالز - بررسی آمار عملکرد ۹ واحد تولید سنگ آهن کشور در دوره سه ماهه نخست امسال رقم ۱۱ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۵۳۶ تن نشان می دهد که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ افت دو درصدی دارد.
تولید کنسانتره سنگ آهن از ۱۱.۹ میلیون تن گذشت

تولید کنسانتره سنگ آهن از ۱۱.۹ میلیون تن گذشت

به گزارش می متالز، براساس جداول آماری مورد بررسی واحد های تولیدی سنگ آهن جلال آباد، گهرزمین، اپال پارسیان سنگان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر (سناباد)، میدکو، معدنی و صنعتی گل گهر، چادرملو، سنگ آهن مرکزی، صبا نور در دوره سه ماه امسال، مجموعه معدنی و صنعتی گل گهر با سه میلیون و ۸۴۷ هزار و ۹۲۶ تن بیشترین تولید را به خود اختصاص داد.

همچنین بیشترین رشد تولید در دوره مورد بررسی مربوط به صبا نور با ۷۳ درصد بازدهی نسبت به سه ماهه ۹۸ و بالاترین میزان کاهش هم اپال پارسیان سنگان با افت ۲۷ درصدی ثبت شد.

 

تولید ۳.۹ میلیون تن در خرداد    

آمارهای مورد بررسی گویای آن است که در خرداد ماه امسال مجموع کنسانتره سنگ آهن واحد های یاد شده به رقم سه میلیون و ۹۵۵ هزار و ۵۹۲ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته کاهش چهار درصدی داشت.

بیشترین تولید کنسانتره سنگ آهن در خرداد ماه مربوط به معدنی و صنعتی گل گهر با یک میلیون و ۳۲۳ هزار و ۷۲۲ تن بود و بیشترین بازدهی هم از آن صبانور با ۵۸ درصد ثبت شد.

ضمن اینکه بیشترین کاهش عملکرد در خرداد ماه ۹۹ بین واحد های مورد بررسی مربوط به اپال پارسیان سنگان با رقم افت بازدهی ۴۹ درصدی بود. 

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن در سال گذشته  رقم ۴۷ میلیون و ۳۰۶ هزار تن بود که در مقایسه با عملکرد در سال ۹۷ رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.

سال ۹۷ به عنوان دومین سال برنامه ششم توسعه ۴۵ میلیون و ۴۸۴ هزار تن سنگ آهن در مجموعه ایمیدرو تولید شده بود.

عناوین برگزیده