تاریخ: ۲۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۱۶۱۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت:

آخرین فروش نرخ کاتد مس‌فروش/ آب‌نمک "فملی" سر تجدید ارزیابی‌ها

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مقدار صادرات کاتد در سال جاری ۱۱۰.۰۰۰ تن خواهد بود.
آخرین فروش نرخ کاتد مس‌فروش/ آب‌نمک "فملی" سر تجدید ارزیابی‌ها

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درخصوص آخرین نرخ دلاری فروش کاتد اظهار کرد: میانگین نرخ فروش کاتد از ابتدای سال تا نیمه تیرماه ۵.۲۷۴دلار بوده اما؛ با توجه به افزایش نرخ در روز‌های اخیر آخرین فروش کاتد با نرخ ۵.۹۷۵دلار انجام شده و بهای تمام شده هر تن کاتد پالایشگاه در ۲ماهه ابتدایی سال جاری مبلغ ۲۸۸میلیون ریال شد.

وی درباره صادرات کاتد در سال جاری افزود: مقدار صادرات کاتد در سال جاری ۱۱۰.۰۰۰ تن خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درخصوص عیار کنسانتره مس تولیدی در سال جاری ادامه داد: عیار کنسانتره تابعی از چند شاخص بوده که مهم‌ترین آن خوراک سنگ سولفور ارسالی از معادن است. در معادن روباز سولفوری دنیا با مرور زمان و با برداشت‌های مستمر و حرکت به سمت عمق، عیار خاک در طول سالیان کاهش می‌یابد. امروزه در شرکت ملی صنایع مس ایران در جهت صیانت از معدن و براساس طرح معادن برداشت‌های لازم صورت می‌گیرد.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: روند عیار خوراک ارسالی از معادن از سال ۹۳ الی ۹۸ نشان از افت عیار و رسیدن به ۰/۶۳درصد و در سال ۹۹ برنامه برای متوسط ۰/۶۳ درصد از معادن ابلاغ شده؛ بنابراین افت عیار تغلیظ از عیار‌های ۲۷ به ۲۳ درصد باتوجه به شاخص غنی‌شوندگی بدهی و مبرهن است. اگرچه شاخص ریکاوری در کارخانجات تغلیظ بعضا از متوسط دنیا بالاتر و بهتر است. این امر موجب شده تا عیار متوسط کنسانتره تولیدی در سال ۹۸ برابر با ۲۳/۱۴ درصد باشد.

وی بیان کرد: در پایان ۳ماهه ابتدای سال جاری عیار استخراج سولفوری معادن فعال و روباز کل شرکت ملی صنایع مس ایران ۰/۶۱۴درصد بوده و عیار کنتسانتره تولیدی واقعی کارخانجات تغلیظ بزرگ مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک ۲۳.۶۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درباره افزایش سرمایه شرکت توضیح داد: طبق مصوبه هیات دولت امکان تجدید ارزیابی برای شرکت وجود دارد، اما مانند همه شرکت‌های بورسی استفاده از این امکان تا ۵ سال آینده برای شرکت مس نیز مهیا خواهد بود. در سال جاری از این محل مصوبه‌ای تنظیم و ابلاغ نشده است.

عناوین برگزیده