تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۱۶۴۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳ پروژه سودآور «شاوان»

می متالز - مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان با اشاره به اینکه این شرکت ۳ پروژه سودآور در دست اقدام دارد، نتایج حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی این شرکت را اعلام کرد.
۳ پروژه سودآور «شاوان»

به گزارش می متالز، محمدعلی اخباری در خصوص افزایش سرمایه این شرکت اظهار کرد: شرکت در حال بررسی و پیگیری فرآیندهای مربوطه جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها با هماهنگی سهامدار عمده است. همچنین افزایش سرمایه از محل سود انباشته در دست اقدام است که پس از تایید سهامدار عمده و تصویب هیئت مدیره در سامانه کدال منتشر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت با توجه به موقعیت مناسب پالایشگاه لاوان، برنامه‌ای برای توسعه یا افزایش ظرفیت دارد، گفت: شرکت سه پروژه به شرح زیر در دست اقدام دارد که تاثیر بسزایی در سودآوری و تولید فرآورده‌های با ارزش افزوده بیشتر خواهند داشت:

  • اراه‌اندازی واحد تولید VB و لوبکات که در حال برگزاری مناقصه جهت انتخاب پیمانکار است.
  • راه‌اندازی تولید کک: باتوجه به اینکه فرآورده‌های کک از محصولات مورد نیاز و مبرم شرکت‌های آلومینیوم‌سازی است و همچنین این محصول جزء محصولات تحریمی نیز بوده که در داخل کشور نیز به اندازه کافی تولید نمی‌شود، لذا تولید فرآورده کک در دستور کار این شرکت قرار گرفته و در مرحله مطالعات‌سنجی است.

بنابراین با راه‌اندازی واحدهای ذکر شده تولید نفت کوره به صفر خواهد رسید و فرآورده‌های با ارزش افزوده بالاتری تولید خواهد شد که تاثیر زیادی در روند سودآوری شرکت خواهد داشت.

  • ساخت پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکه‌ای نفت خام سنگین

اخباری ادامه داد: باتوجه به اینکه نرخ بنزین یورو۵ حدود ۱۰ درصد بالاتر از نرخ بنزین معمولی است، بنابراین در صورت تولید بنزین یورو۵ سودآوری شرکت بهبود پیدا می‌کند.

عناوین برگزیده