تاریخ: ۲۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۱۶۴۴۳
سرویس خبر : انرژی

پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به صد دلار در دو سال آینده

می متالز - کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به کاهش شدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفتی و گازی در جهان نفت پتانسیل آن را دارد تا علیرغم قیمت‌های پایین کنونی در آینده تا ۱۵۰ دلار در هر بشکه افزایش قیمت داشته باشد.
پیش‌بینی افزایش قیمت نفت به صد دلار در دو سال آینده

به گزارش می متالز، بر اساس ارزیابی کارشناسان کاهش شدید سرمایه گذاری در حوزه تولید نفت و گاز در جهان می‌تواند به راحتی در آینده قیمت نفت در بازار جهانی را به بالای صد دلار در هر بشکه برساند.

در حالی صحبت از افزایش قابل توجه قیمت نفت به میان آمده است که طی ماه‌های گذشته به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا قیمت این حامل انرژی به شدت کاهش یافت و حتی در برهه‌ای قیمت نفت آمریکا تا منفی ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کرد.

به نظر می‌رسد در پس عبور از بحران کرونا قیمت نفت شانس افزایش شدید نسبت به قیمت کنونی را دارد.

ترور وودز، کارشناس ارشد مؤسسه سرمایه‌گذاری نورثن تریس کپیتال در اوهایو، ‌می‌گوید فشار سرمایه‌گذاری پایین بر قیمت بسیار شدید خواهد بود. در آینده ادامه روند تولید برای بسیاری از تولید کنندگان کنونی نفت سخت خواهد شد.

وی تاکید کرد قیمت نفت به راحتی می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

کریستین مالک، کارشناس بانک جی‌پی مورگان آمریکا، هم معتقد است کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفتی تاثیرات بلندمدتی را بر تولید نفت در جهان خواهد گذاشت.

وی پیش‌بینی کرد به خاطر این اتفاق تولید نفت در جهان ۵ میلیون بشکه در روز معادل ۵ درصد نسبت به سطح تولید پیش از شیوع کرونا کاهش خواهد یافت.

این کارشناس بازار نفت گفت برای حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار جهانی به ۶۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۳۰ نیاز است. در نتیجه پیش‌بینی می‌شود طی دو سال آینده قیمت نفت روند افزایشی را طی کرده و به ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

ریچارد فولارتون، کارشناس ارشد صندوق سرمایه‌گذاری ماتیلدا کپیتال در لندن، نیز می‌گوید که انتظار دارد در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ قیمت نفت از صد دلار در هر بشکه عبور کند.

وی می‌گوید ما از نظر فیزیکی هرگز شاهد اتمام ذخایر نفتی نخواهیم بود اما نکته اینجاست که آیا برای استحصال آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم یا خیر.

اکثر کارشناسان بر این باورند که در بلندمدت قیمت نفت در سطوحی خواهد بود که برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی خواهد داشت. با این حال آنها می‌گویند شیوع ویروس کرونا شرایط را پیچیده کرده است.

عناوین برگزیده