تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۱۱۶۴۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان مطرح شد؛‌

تاکید مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس بر ایفای نقش مسوولیت اجتماعی

می متالز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تشریح دستاوردهای اخیر اقتصادی این منطقه عظیم اقتصادی گفت: از عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خویش نیز غافل نشده‌ایم.
تاکید مدیر عامل منطقه ویژه خلیج فارس بر ایفای نقش مسوولیت اجتماعی

به گزارش می متالز، «حسن خلج طهرانی» در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین «محمد عبادی زاده» نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس به تشریح اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس پرداخت.

وی ضمن اشاره به اشتغال‌زایی ۱۲هزار نفری در این منطقه عظیم اقتصادی، گفت: با این حال ما صرفا بنگاهی اقتصادی-تولیدی نیستیم و تلاش داریم در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز منافع ذی‌نفعان اصلی خود یعنی مردم منطقه را نیز مد نظر قرار دهیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس افزوده: به عنوان مثال در چالش اخیر درگیر شدن هرمزگان با ویروس مهلک کرونا بیش از ۳۰ میلیارد ریال را به حوزه سلامت اختصاص دادیم تا وضعیت بهداشتی و درمانی هم استانی های گران‌قدرمان ارتقا یابد.

وی سپس به تشریح و پیگیری طرح اقتصادی-اجتماعی انتقال پساب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از سوی ایمیدرو و منطقه ویژه خلیج فارس پرداخت و گفت: با اجرای این طرح مطالبه به‌حق مردم هرمزگان مبنی بر عدم ورود پساب به آب دریا محقق می‌شود و زیرساخت‌های منطقه ویژه نیز تقویت خواهد شد که این فرآیند به تامین آب پایدار برای صنایع، جذب بیشتر سرمایه‌گذار در حوزه صنعت و ایجاد جهش تولید کمک می‌کند.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام عبادی زاده از اشتعال زایی گسترده و جذب نفرات بومی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس تقدیر کرد و افزود: با این حال توقع می‌رود با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و اجتماعی هرمزگان نسبت به اشتغال بیشتر نیروهای بومی در صنایع فولادی مستقر در منطقه ویژه تلاش صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اجرای طرح انتقال پساب بندرعباس به منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را اقدامی قابل تقدیر خواند و گفت: این موضوع به ارتقا سطح محیط زیست، بهداشت و زندگی عمومی مردم استان منجر خواهد شد.

وی در پایان از زحمات تلاشگران عرصه جبهه اقتصادی تقدیر کرد و خواستار اقدامات جهادی در سال رونق تولید شد.

منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به عنوان زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، فعالیت می کند و اخیرا با تاکید رییس هیات عامل ایمیدرو بر موضوع مسوولیت اجتماعی، طرح تصفیه پساب شهری بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب استان هرمزگان را در دستور کار دارد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده