تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۱۷۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست وزارت صمت اعلام کرد:

کشور در دوران جنگ به جای مدیر فرمانده می خواهد/ رشد آمار تولیدات صنعتی و معدنی در سه ماهه اول امسال

می متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم نامه ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی به سر می بریم و به روش‌های عادی مدیریتی نمی توان کشور را اداره کرد، کشور در دوران جنگ به جای مدیر فرمانده می خواهد و طبیعتاً افرادی که در دوران دفاع مقدس لباس رزم و فرماندهی بر تن داشتند، امروز نیز در این شرایط پای کار هستند و در خط مقدم قرار دارند و حتما وزارت صمت از ظرفیت عظیم این عزیزان، استفاده خواهد کرد.
کشور در دوران جنگ به جای مدیر فرمانده می خواهد/ رشد آمار تولیدات صنعتی و معدنی در سه ماهه اول امسال

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی افزود: تفاهم نامه "ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران" با پیشنهاد بنیاد شهید و ایثارگران و استقبال و وزارت صمت در دستور کار قرار گرفته و چند محور اساسی دارد که در محور اول آن به موضوع اشتغال ایثارگران، خانواده شهدا و فرزندان شهدا و آزادگان اشاره شده تا در بخش های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری با اولویت، مسئله اشتغال این عزیزان مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اراده لازم از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برداشتن گامی محکم در مسیر خدمت به جامعه پر افتخار ایثارگران، خانواده معزز شهدا و آزادگان سرافراز وجود دارد و به تعبیر حضرت امام(ره)، ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: جای خوشحالی است که هم اکنون در این خصوص گام هایی برداشته شده و تعدادی از واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی کشور تعداد مناسبی از سهمیه اشتغال خود را برای این قشر سرافراز اختصاص داده‌اند.

مدرس خیابانی ادامه داد: محور دیگر این تفاهم نامه اعطای تسهیلات ویژه به شرکت دانش بنیان و حمایت از این شرکت ها بوده که با توجه به سر فصل برنامه های صندوق‌های حمایتی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان، حتماً با نگاه اولویت دار جامعه ایثارگری مورد توجه قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: در بخشی از این تفاهم نامه به موضوع آموزش و ارتقاء مهارت ایثارگران اشاره شد که بر مبنای آن وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده زمینه و بستر لازم را برای این امر فرآهم کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این تفاهمنامه روی تسریع در تحویل خودرو به ایثارگران به ویژه جانبازان عزیز با شرایط خاص، توافق شده و با اولویت نخست در این خصوص حتماً اقدام خواهیم کرد.

مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امروز در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و دشمنانی که روزی جنگ نظامی را به ما تحمیل کرده بودند امروز با شیوه های متفاوت ولی با همان شقاوت ها و رفتار های ناجوانمردانه جنگ اقتصادی را به ما تحمیل نموده اند.

وی اضافه کرد: بدون تردید نباید فراموش کرد در یک مصاف تمام عیار و جنگ اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و حتی تبلیغاتی قرار داریم و به زعم بنده در حال جهاد هستیم و در سایه صبوری، استقامت و همراهی مردم نتایج مثبتی از خودباوری و خوداتکایی در کشور شکل گرفته و زمینه‌ساز ایستادگی ما در برابر دشمن شده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کشورمان در چند ماه اخیر تحت شدیدترین تحریم‌های تحمیلی بوده و تدابیر اتخاذ شده ذیل پیام ایستادگی و مقاومت مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 99 با عنوان "جهش تولید"، موید آن است که در سخت ترین شرایط جنگ اقتصادی همچنان مقاومت جانانه ای در کشور وجود دارد و ما از آرمان های خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی دست بر نخواهیم داشت.

مدرس خیابانی گفت: طبق آمارهای موجود از عملکرد سه ماهه بخشهای مختلف صنعت، معدن و تجارت کشور عموم رشته های صنعتی و معدنی در شرایط محدودیت مضاعف شیوع کرونا، افزایشی بوده و رشد داشته اند.

وی تاکید کرد: این آمارها نشان دهنده آن است که بخش اقتصاد و صنعت و معدن کشور با این میزان از مقاومت در برابر تمامی حربه های دشمن می تواند با سربلندی از این مسیر نیز عبور کند و پرچم پرافتخار کشورمان و جمهوری اسلامی را همواره برافراشته نگه دارد.

وی تصریح کرد: در طول ۴۱ سال گذشته از تمامی بحرانهای تحمیلی به سلامت عبور کرده ایم و امروز نیز با مقاومت از این شرایط گذر خواهیم کرد و این دشمن است که در برابر ملت پرافتخار کشورمان سرخم خواهد نمود.

 

تشکیل کمیته مشترک برای فعال سازی ظرفیت های موجود در حمایت از ایثارگران

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: تامین و تسریع در تحویل خودروهای مربوط به جانبازان دارای شرایط خاص حرکتی در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

مدرس خیابانی افزود: در همین شرایط سخت تحریمی، تولید خودرو در کشور طی سه ماه نخست 99، با رشد ۱۸ درصدی مواجه بوده و برای مدیریت تقاضا، در عرضه نیز اصل بر قرعه کشی گذاشته شده که البته در قالب تفاهم نامه امضا شده امروز، تسریع در تحویل خودروی جانبازان به خصوص جانبازان با شرایط خاص در اولویت خواهد بود.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن مواد تفاهم‌نامه به کار خواهد بست و در کمیته مشترک برای فعال سازی ظرفیت های موجود اعم از ظرفیت ملی یا متمرکز در وزارت صمت نهایت استفاده را برای تحقق اهداف این تفاهم نامه انجام خواهد داد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در همین راستا از طریق استان ها و واحدهای مستقر در مناطق مختلف کشور سعی می شود در حوزه اشتغال، آموزش و بهره گیری از سایر ظرفیت ها از جمله فرصت‌های حمایتی صندوق های زیر نظر وزارتخانه با اولویت ایثارگران جانبازان، خانواده شهدا و آزادگان نهایت بهره را داشته باشیم.

عناوین برگزیده