تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۸
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۱۹۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام اولویت های بازرسی و تشدید نظارت بر کالا/ عدم رعایت قیمت مصوب ماسک مصداق تخلف گرانفروشی است

می متالز - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: بر اساس فهرست پیشنهادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ماسک در راس کالاهای اولویت دار برای بازرسی و نظارت، بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در هفته منتهی به 8 مرداد قرار گرفته است.
اعلام اولویت های بازرسی و تشدید نظارت بر کالا/ عدم رعایت قیمت مصوب ماسک مصداق تخلف گرانفروشی است

به گزارش می متالز، سیدجواد احمدی گفت: براساس فهرست پیشنهادی این سازمان در خصوص اولویتهای بازرسی و تایید آن در کارگروه تنظیم بازار ، اقلام کالایی شامل گوشت مرغ، سیمان، محصولات فولادی از جمله تیرآهن و میلگرد، لاستیک (سواری و باری) و همچنین ماسک در صدر بازرسی های بازرسان این سازمان و سازمانهای صمت استانها برای بررسی احتکار، اعلام موجودی و قیمت در هفته جاری است.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسات ستاد مقابله با ویروس کرونا ادامه داد: عرضه و فروش ماسک سه لایه صنعتی حداکثر با قیمت مصرف کننده 1300 تومان و ماسک های تولیدی کارگاهی با قیمت 1500 تومان، در کلیه فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاههای اینترنتی مجاز می باشد.

احمدی تصریح کرد: ضمن ابلاغ این موضوع به کلیه فروشگاههای ذیربط، از آنان خواسته شده است که از فروش کالای مذکور با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب جداً خودداری نمایند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت تاکید کرد: عدم رعایت قیمت مصوب به هر بهانه ای مصداق تخلف گرانفروشی موضوع ماده 2 قانون تعزیرات حکومتی محسوب شده و مسئولیت آن متوجه واحد خاطی خواهد بود.

این مقام مسوول همچنین از تشکیل ستاد مقابله با احتکار خبر داد و یادآور شد: ستاد مقابله با احتکار، با مسوولیت سازما حمایت تشکیل شده و افرادی که در شرایط حاضر دنبال عدم عرضه، اختفاء کالا هستند، بازرسان با بهره گیری از تمامی ابزارها و ظرفیت های موجود بازار را کنترل و تمامی انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا را به دقت مورد رصد قرار خواهند داد.

عناوین برگزیده