تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۲۰۶۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۲ واحد تولید کنسانتره گهرزمین در سیرجان کلنگ‌زنی شد

می متالز - ۲ واحد تولید کنسانتره و گندله شرکت سنگ‌آهن گهرزمین با ظرفیت تولید چهار میلیون تن در سال با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شد.
۲ واحد تولید کنسانتره گهرزمین در سیرجان کلنگ‌زنی شد

به گزارش می متالز، عملیات اجرایی این طرح روز سه‌شنبه با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی، معاون امور صنایع، معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان زمین شناسی، رییس مجمع نمایندگان استان و جمعی از مسوولان ملی و استانی در محل شرکت گهرزمین سیرجان آغاز شد.  

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین گفت: امسال به فرمایش مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نام‌گذاری شده و بر همین اساس هرکدام از معاونت های وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان معین صنعتی و معدنی استان‌ها انتخاب شدند.

داریوش اسماعیلی با بیان اینکه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های صنعتی و معدنی استان‌های فارس و کرمان را به صورت ویژه دنبال می‌کند افزود: لذا در سفری به استان کرمان مسائل را پیگیری می‌کنیم و در پایان سال اقدامات درخصوص تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و جهش تولید سنجیده می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از مجموعه‌های مهم و ارزشمند و تاثیرگذار کشور شرکت سنگ آهن گهرزمین است و انتظارات از این شرکت و ظرفیت‌ها بیش از اقدامات انجام شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم شرکت گهرزمین امسال در سه بخش های اکتشاف، استخراج و صنایع معدنی و فرآوری همگام با جهش تولید گام بردارد و در پایان سال حرف برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: امسال افرادی که می‌خواهند اعتقاد خود را به رهبری و نظام ثابت کنند باید در حوزه تولید تلاش کنند که پایان سال فرمایشات رهبری محقق شود.

اسماعیلی بیان داشت: شرکت گهرزمین در بخش استخراج باید با برنامه‌ریزی امسال به برنامه تولید خود اضافه کنند که این شرکت توان آن را دارد و این امر اقدامی قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه با همفکری، همراهی و هماهنگی این امر مقدور است گفت: ۲ واحد کنسانتره و گندله شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به ارزش چهار میلیون تن امروز کلنگ زنی شد و انتظار داریم در سه ماه آینده در سفر به سیرجان اثرات آن را ببینیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بلافاصله پس از کلنگ‌زنی باید کار انجام شود و اگر پیشرفتی نبینیم مجوز باطل می‌شود و ظرف ۲ سال باید کارخانه کنسانتره گهرزمین به بهره برداری برسد.

وی گفت: گهرزمین به تعهدات خود در جدول شرکت های معدنی برای تولید و توزیع کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و شمش عمل کند زیرا گندله‌سازی‌هایی در کشور وجود دارد که به علت نداشتن خوراک کنسانتره تعطیل شده‌اند، درحالی که میزان قابل توجهی در سیرجان دپو شده است.

وی ادامه داد: گندله‌سازی گهرزمین در شهریورماه افتتاح می‌شود و تا زمان افتتاح کنسانتره تولیدی را به شرکت های دیگر بدهد.

اسماعیلی اضافه کرد: ۷۰۰ روستا در استان کرمان با تانکر آبرسانی می‌شود، در حالی که شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان بر اساس قانون موظفند آب آنان را تامین کنند، این مجموعه های بزرگ آب دریا را با ارقام کلان به استان وارد می‌کنند، در حالی که حفر چند چاه برای تامین آب روستاها هزینه ای برای آنان ندارد.

وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات مردم استان را با همکاری شرکت‌های معدنی و صنعتی و استاندار کرمان رفع می‌کنیم.

چهار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در سفری به استان کرمان علاوه بر بازدید از طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان سیرجان و بردسیر برنامه کلنگ زنی طرح گل‌گهر و طرح تولید میلگرد کلاف در نشستی مشترک با استاندار کرمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تشکل‌ها حاضر می‌شوند.

بازدید از شرکت گهرزمین، راه آهن کشش، فروسیلیس پویان‌گهر، اسمیران، فلزات تزیینی آروین، شرکت کاوریان گهر، بازدید از بیمارستان گل‌گهر، کارخانه جهان فولاد بردسیر، از دیگر برنامه ‌های مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان است.

عناوین برگزیده