تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۱۲۰۸۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارشی از یک مجمع:

تقسیم سود ۹۵۰ تومانی "پارس"

می متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی به ریاست سعید محبی‌فرد، معاون مالی و سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس با حضور بیش از ۹۲ درصدی سهامداران برگزار شد.
تقسیم سود ۹۵۰ تومانی "پارس"

تقسیم سود ۹۵۰ تومانی

به گزارش می متالز، مسعود حسنی، مدیرعامل پتروشیمی پارس با اشاره به تولید چهار میلیون و ۲۰۵ هزارتن محصول طی سال ۹۸، اظهار کرد: در این مدت، بوتان با ۲۰ درصد، اتیل بنزن ۲۳ درصد، استایرن منومر ۲۳ درصد افزایش داشت و در واحد استحصال اتان با ۱۷ درصد رشد مواجه بود.


وی در ادامه با استناد به گزارش‌های معتبر بین‌المللی در خصوص تولید واقعی به ظرفیت اسمی صنایع شیمیایی، تصریح کرد: این میزان در صنایع شیمیایی دنیا ۸۳ درصد، در صنایع شیمیایی آمریکا ۷۶ درصد و در پتروشیمی پارس ۱۰۰ درصد است که رکورد کم نظیری است.

حسنی با اشاره به دیگر دستاورد‌های پتروشیمی پارس در زمینه فروش ۱۳ درصدی محصولات (از نظر مقدار) خاطر نشان کرد: فروش محصول سودآور استایرن مونومر در سال گذشته از نظر مقدار ۲۳ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس اضافه کرد: فروش شرکت (از نظر افزایش ریالی) در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، با رشد ۶۱ درصدی مواجه بود که در محصول استایرن مونومر ۶۶ درصد، پنتان ۷۵ درصد، بوتان ۴۹ درصد و پروپان ۴۱ درصد افزایش عملکرد فروش به ثبت رسیده است. 

وی تصریح کرد: سود ناخالص شرکت ۲۸ درصد و سود عملیاتی پنج درصد افزایش داشته و سود پایه هر سهم در سال ۹۸، رشد یک و دو دهم درصدی داشته است.

حسنی در ادامه "توسعه" را از مهم‌ترین برنامه‌های پتروشیمی پارس در سال جاری دانست و اظهار کرد: در صورتی که به سمت توسعه پیش نرویم، سود‌های محقق شده در سال‌های آینده ممکن است به دست نیاید و در همین راستا رفع تنگنا‌های استحصال اتان، رفع تنگنا‌های تولید اتیل بنزن و برنامه افزایش ظرفیت واحد اتیلن بنزن و استایرن مونومر را در دستور کار داریم.

در پایان مجمع صورت‌های مالی شرکت را تصویب و با تخصیص ۹۵۰ تومان سود به ازای هر سهم معادل صد در صد سود قابل تخصیص، به سهامداران از طریق سامانه سجام موافقت کرد.
عناوین برگزیده