تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۱۲۰۹۲۲
سرویس خبر : زمین شناسی

پهنه‌های معدنی استان اردبیل تکمیل می‌شوند

می متالز - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با پایان مطالعات سه محدوده پهنه معدنی این استان در مناطق گردنه صلوات ، قوتورسویی و ناتور تحول بزرگی در توسعه رونق اقتصادی منطقه در بحث معادن ایجاد خواهد شد.
پهنه‌های معدنی استان اردبیل تکمیل می‌شوند

پهنه‌های معدنی استان اردبیل تکمیل می‌شوند

به گزارش می متالز، رامین صادقی روز یکشنبه در نشست با اعضای شرکت ایمیدرو و مجری طرح مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال اظهارداشت: همچنین استفاده از ظرفیت پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال  زمینه توسعه اقتصادی و حل مشکل بخشی از بیکاری مردم این شهرستان را فراهم می‌کند.

وی افزود: مطالعات و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال از ۲ سال پیش توسط این شرکت در پنج محدوده از جمله روستاهای کمر، مندجین، نمهیل، شمس‌آباد و کزج در حاشیه این رودخانه آغاز شده و موفقیت‌هایی در دستیابی به رگه‌های پلی‌متال و طلا در گمانه‌زنی‌ها و حفاری‌های این پهنه بدست آمده است.

وی از سخت بودن کار مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه، همجواری با استان آذربایجان‌شرقی و برخی موانع ایجاد شده از طریق محیط زیست، منابع طبیعی و معارض شخصی برای شرکت ایمیدرو و مجری طرح مطالعه و اکتشاف معادن موجود در محدوده قزل اوزن خلخال خبر داد.

صادقی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل برای حل مشکلات یاد شده و رفع موانع تکمیل عملیات اجرایی مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن با استفاده از ظرفیت‌های اداری تلاش خواهد کرد.

فتاحی، مدیر طرح توانمندسازی معادن شرکت ایمیدرو در شمال و شمال غرب کشور نیز در این جلسه گفت: تحریم‌های خارجی، شیوع بیماری کرونا، افزایش قیمت کالاها و تجهیزات در بازار موجب بی‌رغبتی پیمانکاران اکتشاف و بهره‌برداری از معادن در پهنه‌های مطالعه شده کشور از جمله سه پهنه معدنی قزل‌اوزن، ناتور و قوتور سویی استان اردبیل شده است.

وی با بیان اینکه مطالعه در بخشی از پنج محدوده تعیین شده برای پهنه معدنی قزل‌اوزن خلخال به پایان رسیده و معادن برای واگذاری به پیمانکاران آماده است، اظهارداشت: انجام چهار بار مناقصه برای واگذاری بخشی از انجام کار مطالعه و اکتشاف به پیمانکاران مجری بخش خصوصی تاکنون نتیجه‌ای نداده است.

وی با بیان اینکه برای مطالعه و اکتشاف پهنه معدنی قزل‌اوزن تاکنون بیش از  ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، افزود: مانع‌تراشی حفاظت محیط زیست ،منابع طبیعی و معارض محلی مانع از دستیابی اهداف طرح اکتشاف معاون در پنج محدوده این پهنه شده است.

عناوین برگزیده