تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۲۱۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مفتح در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه:

بررسی هزینه‌کرد داخلی مجلس/ کمیسیون برنامه و بودجه تا شهریور ماه گزارش هزینه‌ای پارلمان را ارائه می‌کند

می متالز - سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مباحث مربوط به دخل و خرج مجلس شورای اسلامی با حضور اصلانی معاون اجرایی رئیس مجلس در نشست امروز مورد رسیدگی قرار گرفت.
بررسی هزینه‌کرد داخلی مجلس/ کمیسیون برنامه و بودجه تا شهریور ماه گزارش هزینه‌ای پارلمان را ارائه می‌کند

محمدمهدی مفتح

به گزارش می متالز، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: مباحث مربوط به هزینه کرد و دخل و خرج مجلس شورای اسلامی و مشکلات پیش آمده در پروژه سوهانک با حضور اصلانی معاون اجرایی رئیس مجلس در نشست امروز مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه براساس وظایف مندرج در تبصره‌های 1، 2 و 3 ماده 51 آیین نامه داخلی مجلس مسوولیت رسیدگی به مسایل مالی پارلمان را برعهده دارد، افزود: براین اساس در این جلسه مقرر شد، کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس ضمن رسیدگی به مسایل مالی و ایجاد شفاف‌سازی نسبت به برخی مشکلات پیش آمده در ادوار مختلف مجلس، گزارش دقیق‌تری در این مورد به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند.

مفتح تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مطابق قانون موظف است تا گزارشی از عملکرد هزینه‌ای مجلس را در سال قبل تا شهریور ماه به صحن علنی مجلس ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از مسایل مهم پیش آمده در سال‌های قبل در بحث مالی مجلس مشکلات اجرایی مربوط به پروژه سوهانک یا همان تعاونی مسکن مجلس است که اصلانی معاون اجرایی رئیس مجلس در این جلسه گزارشی را از اتفاقات و مشکلات کنونی برای نمایندگان تشریح کرد.

وی بیان کرد: کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس همچنین موظف شد تا مسایل مربوط به پروژه سوهانک را مورد بررسی قرار داده و در نهایت گزارشی را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کند تا ما بتوانیم همراه با گزارش مالی مجلس در شهریور ماه آن را هم قرائت کنیم.

عناوین برگزیده