تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۲۱۰۸۶
سرویس خبر : انرژی

تولید نفت اوپک ۹۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

می متالز - اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۳.۳۲ میلیون بشکه در روز در ماه جولای نفت تولید کردند که ۹۷۰ هزار بشکه در روز بالاتر از تولید در ماه ژوئن بود.
تولید نفت اوپک ۹۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

به گزارش می متالز، با قطع کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و سایر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، تولید نفت اوپک بیش از یک میلیون بشکه در روز در ماه جولای افزایش یافته است. عربستان و برخی تولید کنندگان خلیج فارس بیشتر از سهمیه شان طبق قرارداد اوپک تولید خود را پایین آورده بودند ولی سایر اعضا کاملاً از قرارداد پیروی نمی کردند.

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۳.۳۲ میلیون بشکه در روز در ماه جولای نفت تولید کردند که ۹۷۰ هزار بشکه در روز بالاتر از تولید در ماه ژوئن بود. تولید اوپک در ماه ژوئن پایین‌ترین رقم از ۱۹۹۱ بود.

اوپک و متحدانش در ماه آوریل توافق کردند تولید خود را در بحبوحه کاهش تقاضا به خاطر بحران کرونا پایین بیاورند.

برداشته شدن قرنطینه‌ای اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا و عرضه پایین تر نفت باعث شد قیمت نفت تا بالاتر از ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد. قیمت نفت در ماه آوریل به پایین ترین رقم طی ۲۱ سال گذشته یعنی کمتر از ۱۶ دلار در هر بشکه رسیده بود. البته هنوز نگرانی‌هایی در مورد توقف روند افزایش قیمت نفت به خاطر موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا وجود دارد.

روسیه و سایر تولیدکنندگان طی ائتلافی موسوم به اوپک ‌پلاس توافق کردند از اول ماه مه ۹.۷ میلیون بشکه در روز معادل ۱۰ درصد عرضه جهانی نفت را از تولید خود کم کنند. سهم اوپک از این کاهش تولید ۶.۰۸۴ میلیون بشکه در روز بود.

اعضای اوپک در ماه جولای ۵.۷۴۳ میلیون بشکه در روز از این کاهش تولید را اجرایی کردند یعنی ۹۴ درصد به قرارداد کاهش تولید پایبند بودند. میزان تبعیت اوپک از قرارداد کاهش تولید در ماه ژوئن ۱۱۱ درصد بود.

عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی قول داده بودند برای حمایت بیشتر از بازار نفت، ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن بیش از سهمیه شان تولید خود را پایین بیاورند.

بیشترین افزایش تولید در جولای مربوط به عربستان سعودی می شد که ۸.۴ میلیون بشکه در روز تولید کرد یعنی ۸۵۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه ژوئن و نزدیک به سهمیه اش طبق قرارداد کاهش تولید.

امارات متحده عربی و کویت هم تولید خود را افزایش دادند.

عراق و نیجریه در ماه ژوئن بیش از قبل به قرارداد کاهش تولید متعهد بودند ولی کاهش بیشتری در ماه جولای نداشتند. عراق حتی صادرات نفت خود را در این ماه افزایش داد.

عناوین برگزیده