تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۱۲۱۴۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب در دزفول افتتاح شد

می متالز - فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب دزفول با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰۰ نفر بصورت ویدیو کنفرانس در ارتباط با رئیس جمهور و با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.
فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب در دزفول افتتاح شد

فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب در دزفول افتتاح شد

به گزارش می متالز، علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح فاز دوم شرکت فولاد روهینا جنوب در دزفول که بصورت ویدیو کنفرانس در ارتباط با رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: فاز دوم شرکت فولاد روهینا با محصولات شمش فولاد و سازه کربنی به ظرفیت ۴۵۰ تن و تولید ۴۵۰ تن میلگرد آژدار بصورت کلاف و شاخه‌ای در سال امروز به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: این فاز با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال و ۱۵۰ میلیون دلار، معادل ۲۶ میلیارد ریال از بانک‌های عامل سازمان صمت و با استفاده از ماشین‌آلات ایتالیایی با مساحتی حدود ۳۶۱ هزار و ۸۰۱ متربع و با توان برق ۶۵ مگابایت برق مشغول بکار خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان آنکه این واحد بصورت سالانه ۸۰۰ هزار مترمکعب آب صرف میکند، گفت: در مرحله توسعه‌ای این شرکت، ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم و دو هزار نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی نمود.

وی ادامه داد: ۱۴۲ واحد تولید میلگرد در کشور وجود دارد که با احتساب شرکت روهینا ظرفیت اسمی تولید این محصول به ۲۱/۷ میلیون بصورت سالانه افزایش خواهد یافت.

شهیدی گفت: تا پایان سال جاری حجم تولید شمش فولاد این واحد به ۷.۶ میلیون تن و با اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: ۸۴ واحد تولید شمش در کشور وجود دارد که با افتتاح فاز دوم فولاد دزفول، تولید شمش کشور به ۳۸ میلیون تن خواهد رسید.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ادامه این آیین اظهار کرد: فاز اول کارخانه فولاد روهینا که در سال 95 به بهره‌برداری رسید با وارد کردن شمش فولاد بصورت آماده به تولید میلگرد و نورد می‌پرداخت که خوشبختانه با افتتاح فاز دوم با وارد کردن آن شمش فولاد هم در این کارخانه تولید می‌شود.

وی افزود: این تکنولوژی تا بحال در خاورمیانه فعال نبوده و به علت آنکه با نورد گرم آهن قراضه به سمت تولید مستقیم میلگرد می‌رود، 30 درصد انرژی کمتر صرف می‌کند که صنعت سبز بشمار می‌آید.

استاندار خوزستان گفت:30 میلیون یورو 100 میلیارد تومان در فاز اول، 120 میلیون یورو و 300 میلیارد تومان در فاز دو هزینه شده که در مجموع دو فاز بصورت مسقیم برای 900 نفر بصورت مستقیم،حدود پنج هزار نفر اشتغالزایی شد.

وی ادامه داد: هر سرمایه‌گذاری که بتواند شغل و سرمایه ایجاد کند قطعا از او تا به ثمر نشستن پروژه حمایت خواهیم کرد، همچنین طرح‌های فولادی دیگری همچون طرح زمزم 3 خوزستان، یک میلیون تنی فولاد اندیمشک، طرح یک‌ونیم میلیون تنی خرمشهر و طرح توسعه شادگان در دست اقدام هستندو برخی از آن‌ها امسال افتتاح خواهند شد.

طرح بزرگ و مهم مجتمع فولاد روهینا جنوب با تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی در شهرستان دزفول بهره‌برداری شد. فاز دوم فولاد سازی روهینا به طور مستقیم برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

عناوین برگزیده