تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۲۱۴۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر صمت:

تولید میلگرد کشور به ۲۱.۷ میلیون تن و شمش به ۳۸ میلیون تن در سال رسید

می متالز - شهیدی با اشاره به افتتاح کارخانه فولاد روهینا دزفول گفت: با افتتاح این کارخانه تولید میلگرد کشور به ۲۱.۷ میلیون تن و تولید شمش کشور به ۳۸ میلیون تن در سال رسید.
تولید میلگرد کشور به ۲۱.۷ میلیون تن و شمش به ۳۸ میلیون تن در سال رسید

به گزارش می متالز، «علیرضا شهیدی» ظهر امروز (پنج‌شنبه ۹ مرداد) در آئین افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد روهینا دزفول که در محل این کارخانه به صورت ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد اظهار کرد: مجتمع فولاد روهینای دزفول در سال ۹۱ کلنگ‌زنی شد و در سال ۹۵ با ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن میلگرد به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به افتتاح فاز دوم این کارخانه افزود: این مجتمع شامل تأسیس، افتتاح و راه‌اندازی کارخانجات ذوب، فولادسازی، ریخته‌گری و نورد پیوسته به بهره‌برداری می‌رسد که علاوه بر رونق اقتصادی و خودکفایی در صنعت فولاد باعث ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰۰ نفر در منطقه می‌شود .

وی با بیان اینکه این کارخانه بسیار پیشرفته بوده و از ماشین‌آلات خارجی در آن استفاده شده اضافه کرد: این طرح بزرگ و مهم مجتمع توانایی تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی در شهرستان دزفول را دارد.

شهیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۲ واحد تولید میلگرد فولاد در کشور وجود دارد که با احتساب افتتاح این شرکت، تولید میلگرد کشور به ۲۱.۷ میلیون تن در سال رسید تصریح کرد: همچنین ۸۴ واحد بزرگ تولید شمش فولادی در کشور وجود دارد که با افتتاح فاز دوم کارخانه فولاد دزفول، این میزان تولید شمش کشور به ۳۸ میلیون تن در سال رسید.

وی عنوان کرد: در این مجتمع تولیدی عملیات نورد میلگرد، ریخته‌گری و نورد پیوسته انجام می‌شود که در بخش نورد میلگرد سالانه ۴۵۰ هزار تن و در بخش فولادسازی، ریخته‌گری و نورد پیوسته سالانه ۴۵۰ هزار تن محصول فولادی تولید می‌شود.

معاون وزیر صمت یاد آور شد: سرمایه‌گذاری ارزی این طرح ۱۲۰ میلیون یورو به ارزش سه هزار میلیارد ریال است که گامی مهم در صنعت فولاد کشور محسوب می‌شود

عناوین برگزیده