تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۲۱۴۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
استاندار خوزستان:

اشتغالزایی برای ۵ هزار و ۹۰۰ نفر، هدیه کارخانه فولاد روهینا دزفول است

می متالز - شریعتی گفت: اشتغالزایی برای ۵ هزار و ۹۰۰ نفر نتیجه احداث و بهره برداری از کارخانه فولاد روهینای دزفول است.
اشتغالزایی برای ۵ هزار و ۹۰۰ نفر، هدیه کارخانه فولاد روهینا دزفول است

به گزارش می متالز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و نماینده عالی دولت در استان در حاشیه افتتاح فاز دوم فولاد روهینا در شهرستان دزفول گفت: فاز اول کارخانه فولاد روهینا فقط میلگرد تولید می‌شد، اما در فاز دوم کارخانه ذوب، ریخته گری و نورد گرم میلگرد انجام می‌شود.

او اعتبار هزینه شده فاز دوم کارخانه فولاد روهینا را ۱۲۰ میلیون یورو و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این کارخانه اشتغالزایی برای ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم را برای اهالی شهرستان به ارمغان آورده است.

شریعتی با اشاره به اینکه این کارخانه با تکنولوژی روز دنیا و خاورمیانه راه اندازی شده است، اظهار داشت: با بهره برداری از فاز دوم، از آهن اسقاطی، آهن اسفنجی و شمش تولید می‌شود و سپس اقدام به تولید میلگرد می‌کند و به عبارتی دیگر این کارخانه ظرفیت تولید ۴۵۰ هزار تن شمش فولاد و ۹۰۰ هزار تن میلگرد را دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: به علت اینکه این کارخانه قابلیت نورد گرم دارد و آهن‌های اسقاطی بلافاصله به میلگرد تبدیل می‌شوند، ۳۰ درصد سیر انرژی صورت می‌گیرد و صنعت سبز محسوب می‌شود و با این اقدام، یک تکنولوژی به تکنولوژی‌های موجود در ایران اضافه شد و این امر نشان دهنده توانایی متخصصان ایرانی است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان راه اندازی کارخانه را اقدامی بسیار ارزنده توصیف کرد و ادامه داد: از مسوولان شهرستان دزفول و استان، سرمایه گذار پروژه و سایر همراهان برای احداث و بهره برداری از کارخانه روهینا تشکر می‌کنم و تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک فاز سوم این پروژه عظیم و مهم به بهره برداری برسد و از این اقدامات تولیدی و اشتغالزایی حمایت خواهیم کرد.

عناوین برگزیده