تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۹
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۲۱۵۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار خبر داد:

استفاده از سود ساماندهی پسماند "روی" به نفع پروژه‌های زنجان

می متالز - استاندار زنجان گفت: سود حاصل از ساماندهی پسماند روی به نفع پروژه‌های استان استفاده می‌شود.
استفاده از سود ساماندهی پسماند "روی" به نفع پروژه‌های زنجان

به گزارش می متالز، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۱۴مردادماه) در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارکرد: دبیرخانه کارگروه جهش تولید از دوم فروردین‌ماه تشکیل شده و باید از بضاعت همه دستگاه‌ها برای عملیاتی شدن ۲۷ پروژه این بخش استان استفاده کرد. فعالیت‌ها در راستای طرح‌های جهش تولید به دو بخش تصمیماتی و پروژه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود که آموزش ۱۰۴ جوان کمتر از ۳۸ سال برای اضافه شدن به چرخه پست‌های مدیریتی، در بخش تصمیم‌گیری می‌گنجد.

وی دوخطه کردن راه‌آهن زنجان ــ قزوین را از مهم‌ترین پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: عملیاتی شدن این پروژه، مسیر مربوطه را ۱.۵ ساعت کوتاه می‌کند و می‌توانیم سالانه ۷ میلیون تن بار اضافه وارد استان کنیم. تکمیل راه‌ ارتباطی زنجان به طارم نیز اقدامی در راستای جهش تولید است. محور سلطانیه ــ خدابنده ــ همدان نیز باید تکمیل شود تا بار ترافیکی ۵۰۰۰ تردد شمال‌غرب را ۱۰۰ کیلومتر کوتاه‌تر کند.

استاندار زنجان به ساماندهی پسماند روی تاکید کرد و افزود: روز گذشته پیشنهادی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که ساماندهی پسماند را به عهده قرارگاه خاتم بگذاریم و سود حاصل از آن صرف پروژه‌های استان شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های استان تا پایان امسال قابلیت افتتاح دارد، عنوان کرد: اجرای ۶۵ پروژه را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد داده بودیم تا به تناسب پیشرفت کار اجرایی شوند و به نتیجه برسند و هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم.

این مسوول در مورد تعیین تکلیف باغ‌شهرها تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت باغ‌شهرها به مرحله تصمیم‌گیری رسیده و تعیین تکلیف می‌شوند. اضافه شدن سرانه تخت‌های بیمارستانی نیز نکته مهمی است که به حوزه بهداشت و درمان کمک کرده است.

حقیقی با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا چرخه‌هایی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک ایجاد شده است، ادامه داد: تهیه مواد اولیه برای تولید ماسک با مشکل مواجه است و کارهایی که در استان زنجان انجام می‌شود، کمک بزرگی به کشور می‌کند و باید اقدامات انجام شده برای مردم تشریح شود.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون در زنجان صاحب نقشه راه برای توسعه استان هستیم، بیان کرد: استان زنجان در تهیه نقشه‌های کاداستر در بخش کشاورزی رتبه نخست را دارد و تنها استانی هستیم که به مرحله صدور سند رسیدیم و این در حالی است که تهیه نقشه‌های GIS کاری پرهزینه محسوب می‌شود.

استاندار زنجان به تعیین تکلیف زمین‌های بلاتکیف تا یک ماه آینده تاکید کرد و گفت: افرادی زمین‌هایی را برای ایجاد واحدهای صنعتی، خریداری و دیوارکشی کردند و قصد دارند زمین‌ها با کاربری صنعتی را با اهداف کاذب بفروشند و باید شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اختصاص ۴۸۸ میلیارد تومان برای واحدهای آسیب‌دیده عنوان کرد: باید نظارت‌های لازم انجام گیرد تا سهیمه استان جذب شود و آخرین وضعیت این واحدها و پروژه‌های جهش تولید را بررسی کنند تا اشکالات رفع شود.

حقیقی با بیان اینکه در حوزه بانک‌ها نیز اقدامات خوبی انجام شده است، تصریح کرد: منابع مالی استان ۳۰ درصد افزایش یافته، در حالی که در زمینه ارائه تسهیلات شاهد افزایش ۴۴.۷ درصدی هستیم. زنجان رتبه ۲ بهبود فضای کسب و کار را به دست آورده است.

عناوین برگزیده