تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۷
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۱۲۱۵۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر اداره صمت شهرستان:

۴۴ درصد معادن اسدآباد تعطیل است

می متالز - مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد از تعطیل بودن ۴۴ درصد معادن این شهرستان خبر داد و گفت: اسدآباد ۹ معدن دارای پروانه بهره برداری دارد که ۴۴ درصد این معادن به دلایلی چون عیار پایین، ذخیره کم و نداشتن صرفه اقتصادی تعطیل و راکد هستند.
۴۴ درصد معادن اسدآباد تعطیل است

به گزارش می متالز، رحیم قربانی، شن و ماسه، سیلیس و آهک را از جمله مواد معدنی معادن تعطیل شده عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۸۰ نفر در معادن فعال شهرستان اشتغال دارند که ۹۵ درصد نیروها بومی شهرستان بوده و صاحبان معادن قبل از برداشت ماده معدنی از معادن حقوق دولتی خود را پرداخت می کنند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اسدآباد معادن کمک علیا، پیفانج، بوئیجین، گلدره و چنار را جزء معادن فعال شهرستان دانست و ادامه داد: از این تعداد معادن، سه معدن بوئیجین، پیفانج و گلدره دارای مواد معدنی لاشه آهکی بوده که قابل مصرف در تولید شن و ماسه هستند.

وی تصریح کرد: معدن چنار نیز با دارا بودن ماده معدنی آهن(مگنتیت) برای مصرف در شرکت کیهان صنعت و قروه با تعداد ۳۴ نفر نیرو و معدن کمک علیا با دارا بودن ماده معدنی آهن(مگنتیت) در مرحله حفاری برای برداشت سنگ آهن با تعداد پنج نفر پرسنل در حال فعالیت هستند.

قربانی در ادامه در رابطه با عاملان توزیع سیگار در شهرستان مطرح کرد: تعداد عاملان توزیع سیگار شهرستان ۱۵ مورد است که در حال حاضر از این تعداد، پنج مورد فعال و ۱۰ عامل غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه اسدآباد دارای بیشترین تعداد عامل توزیع سیگار سهمیه در استان همدان است، خاطرنشان کرد: بازرسی از سیگارهای دریافتی عاملان به صورت روزمره انجام می گیرد و تمامی سیگارهای خریداری شده در زمان بازرسی فک پلمب شده تا از فروش عمده آن جلوگیری شود.

عناوین برگزیده