تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۲۱۶۶۱
سرویس خبر : انرژی

یک اتفاق در بازار نفت | افزایش تولید اوپک در ماه جولای

می متالز - تولید اوپک در ماه جولای افزایش محسوسی داشت.
یک اتفاق در بازار نفت | افزایش تولید اوپک در ماه جولای

به گزارش می متالز، جمعی از اعضای اوپک برای پشتیبانی از قیمت نفت در ژوئن مقدار تولید خود را نزدیک به 2/1 میلیون بشکه در روز کاهش دادند، اما با بهبود وضع تقاضا، عربستان، امارات و کویت تصمیم به رها کردن کاهش اضافی تولید نفت گرفتند. بر اساس اطلاعات بلومبرگ که از منابع مختلف از جمله داده­های شرکت­های ردیابی نفتکش و همینطور شرکت ­های مشاوره­ای مانند ریستاد، پترولجستیک، راپیدان و جی­بی­سی انرژی به دست آمده، میزان تولید اوپک در جولای با 900 هزار بشکه افزایش به 43/23 میلیون بشکه در روز رسید.

با این حال، این گروه هنوز تا حد زیادی استراتژی خود را در قبال صنعت نفت حفظ کرده است.  تلاش اوپک و متحدانش در کاهش تاریخی تولید، کمک زیادی به بازیابی قیمت نفت داشته و تقریبا آن را از قعر آوریل سه برابر کرده است. بهای برنت در این ماه به کمترین سطح دو دهه اخیر رسید اما پس از آن به 43 دلار در بشکه رسید و برای بیش از یک ماه در این محدوده نوسان اندکی داشته است.

با این وجود، هنوز نگرانی­هایی وجود دارد چراکه کشورهای زیادی در حال دست و پنجه نرم کردن با پاندمی کرونا هستند و برخی از آن­ها ناچارند اقدامات محدودکننده برقرار کنند.

عربستان که ماه گذشته (جولای) به تنهایی 920 هزار بشکه در روز تولید خود را افزایش داده، هنوز متوسط تولیدی پایین­تر از سطحی که طبق توافق اوپک ­پلاس اجازه دارد، نفت استخراج می­کند. بر این اساس، تولید نفت عربستان به 45/8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بقیه اعضا اما چنین تعهدی به توافق نشان نمی ­دهند. عراق و نیجریه جدا از ناکامی در جبران کم‌کاری گذشته، هیچ پیشرفتی در کاهش تولیدی که قول آن را داده بودند نیز نداشته اند. روسیه هم که بزرگ­ترین عضو خارج از اوپک این پیمان است بر اساس اطلاعات وزارت انرژی، در جولای تولید خود را افزایش داد.   

عناوین برگزیده