تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۲۱۶۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قفل عرضه مسکن در بورس کالا باز شد

می متالز - پس از سال‌ها بحث عرضه املاک و مستغلات در بازار سرمایه که طی سال‌های پیش به راه‌اندازی بازار فرعی بورس کالا منجر شد، سرانجام اطلاعیه عرضه نخستین ملک در بورس کالا منتشر شد
قفل عرضه مسکن در بورس کالا باز شد

به گزارش می متالز، براساس مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف شدند بخشی از اموال خود اعم از منقول، غیرمنقول و سرقفلی را که به تملک آنها و شرکت های تابعه آنها درآمده است و به تشخیص شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مازاد است، واگذار کنند. همچنین در این قانون بر استفاده از سازوکار بورس کالای ایران در این حوزه نیز تاکید شده است.

در همین راستا شرکت عمران شهر جدید پردیس پس از پذیرش یک باب واحد تجاری در بورس کالا، این واحد را در تاریخ ۲۹ مردادماه به ارزش پایه بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال در بازار فرعی عرضه می‌کند.

براساس اطلاعیه صادره از سوی بورس کالا و ارزیابی‌های کارشناس رسمی دادگستری، یک باب واحد تجاری (مغازه) واقع در محله ۱ فاز ۲ پردیس و به مساحت ۱۷.۱۶ مترمربع مورخ ۲۹ مردادماه از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس برای فروش روی تابلوی فرعی بورس کالا می‌رود.

مهلت واریز بخش نقدی ۱۰ روز کاری بعد از تاریخ معامله تا پایان ساعت اداری و مهلت سپردن چک‌های اقساط ۲ روز کاری پس از واریز بخش نقدی در نظر گرفته شده است.

عناوین برگزیده