تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۲۱۶۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پایانه مرزی میلک بازدید کرد

می متالز - حمید زاد بوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران امروز از پایانه مرزی میلک بازدید کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از پایانه مرزی میلک بازدید کرد

به گزارش می متالز، داوود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: پایانه مرزی میلک در جوار رودخانه مرزی مشترک پرنیان و در نزدیکی شهر زرنج افغانستان در سال ۱۳۷۰ در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع ایجاد شده است.

داوود شهرکی گفت: مجتمع انبارها، هفت سوله به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع، مجتمع تجاری با ۵۲ غرفه، مجموعه اداری، ۲ باسکول ۶۰ تنی از جمله تجهیزات این بازارچه است.

او افزود: رویکرد این پایانه صادراتی است و کالا‌هایی از جمله مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم ساختمانی، آهن آلات، میوه و سیفی جات از این بازارچه با کشور افغانستان صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: کل صادرات این استان از گمرکات و بازارچه‌های مرزی به کشور افغانستان در سه ماهه نخست سالجاری به ارزش ۲۳۲ میلیون و ۸۰۳ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته۶۳ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: در سال ۹۸ کالا‌هایی به ارزش ۵۲۳ میلیون و ۵۱۷ هزار دلار از سیستان و بلوچستان به افغانستان صادر شده که نسبت به سال ۹۷ رشد ۵۹ درصدی داشته و بیشتر این کالا‌ها از طریق مرز میلک صادر شده است.

عناوین برگزیده