تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۲۱۷۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس و وعده ثبات بازار ارز

می متالز - رئیس جمهور ضمن وعده ثبات اقتصاد و بازار ارز طی چند ماه آینده گفت: عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس در هفته‌های آینده بسیار مهم و ادامه دار خواهد بود.
تاکید دوباره روحانی به عرضه‌ اولیه سهام شرکت‌ها در بورس و وعده ثبات بازار ارز

به گزارش می متالز، حسن روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: طی ماه‌های گذشته با مسدود شدن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا وقفه‌ای در صادرات و واردات کالا ایجاد شد اما با بازگشت مبادلات تجاری به روال قبل، ظرف چند ماه‌ آینده بازار به حالت طبیعی بازخواهد گشت و در اقتصاد و بازار ارز به ثبات می رسیم.

وی افزود: با وجود شرایط سخت به وجود آمده ناشی از جنگ اقتصادی با دشمنان در دو سال گذشته، هدف نخبگان در تحقق اقتصاد بدون نفت پی‌ریزی شده و با وجود تلاطم‌ها و تکانه‌های شدید اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، روند شاخص‌های اصلی اقتصاد در بخش تولید و صادرات به خوبی پیش می‌رود.

روحانی ادامه داد: عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در بورس در هفته‌های آینده بسیار مهم و ادامه دار خواهد بود. از همه وزرا درخواست می شود اقدام به تسریع عرضه سهام شرکت ها کنند. در هفته گذشته 620 و 763 میلیارد تومان از سهام دو شرکت عرضه و توسط عموم خریداری شد. امید می رود شاهد تحول بسیار خوبی در زمینه مسائل اقتصادی باشیم.

همچنین عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام برای مدیریت بازار ارائه و با اشاره به روند مثبت صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی، اقدامات بانک مرکزی برای برگشت ارز صادرکنندگان و نیز استفاده از منابع مسدودی ارزی در خارج را تشریح کرد.

روحانی نیز اقدامات فوری بانک مرکزی جهت کنترل و مدیریت بازار ارز و ضرورت برگشت هرچه سریع‌تر ارزهای صادرکنندگان به چرخه اقتصاد را مورد تاکید قرار داد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده