تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۲۱۷۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رشد چشمگیر قیمت طلا/ بازارهای سهام در نوسان

می متالز - قیمت طلا در بازارهای جهانی، معاملات امروز را با افزایش چشمگیری همراه کرد در حالی که، کاهش ارزش برابری دلار در مقایسه با دیگر همتایان خود، موجب گرایش سرمایه گذاران به خرید طلا شد.
رشد چشمگیر قیمت طلا/ بازارهای سهام در نوسان

به گزارش می متالز، قیمت طلا در معاملات امروز به هر اونس دو هزار و ۳۰دلار رسید و توانست در سال جاری میلادی رشد ۳۳ درصدی را تا به حال به نام خود به ثبت برساند.

افزایش میزان ریسک دارایی های دیگر در بازارهای معاملاتی موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا شده است . از سوی دیگر، افزایش ریسک بهداشتی و سلامتی در دنیا، عامل دیگری برای حمایت از بازار طلا بوده است.

در سوی دیگر، بازارهای سهام در دنیا معاملات امروز را با نوسان همراه کردند و نسبت به رشد چشمگیر قیمت طلا، جنبه احتیاط را در پیش گرفتند.

به این ترتیب، شاخص آتی داکس آلمان با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد و شاخص آتی کک فرانسه نیز ۰.۲ درصد مثبت شد در حالی که معاملات آتی فوتسی لندن این متغیر را با افزایش ۰.۳ درصدی همراه کرد.

در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۵ درصدی رو به رو شد اما نیکی ژاپن افت ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند.

شاخص CSI در بازار چین روند منفی را به ثبت رساند و شاخص اصلی بورس کره جنوبی بیشترین میزان رشد را نسبت به سال ۲۰۱۸ ازآن خود کرد.

در بازار وال استریت، شاخص آتی داوجونز رشد ۰.۶ درصدی داشت، آتی اس اند پی و نزدک هم با ۰.۴ درصد رشد معاملات را ادامه دادند.

عناوین برگزیده