تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۲۱۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

فروش ۴.۲ میلیارد دلار ارز صادراتی در نیما طی ۴ ماه

می متالز - از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان تیرماه در سامانه نیما رقمی معادل ۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات به فروش رسیده و ۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون یورو خرید برای واردات انجام شده است
فروش ۴.۲ میلیارد دلار ارز صادراتی در نیما طی ۴ ماه

 به گزارش می متالز، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، عملکرد سامانه نیما نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان تیرماه رقمی معادل ۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در این سامانه به فروش رسیده و تراز عرضه در این سامانه مثبت بوده است.

 معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به عملکرد سامانه نیما در چهار ماهه نخست امسال پرداخته و نوشته است: در چهار ماهه نخست ۹۹ همچنین ۲ میلیارد و ۷۱۱ میلیون یورو خرید برای واردات از طریق سامانه نیما انجام شده است.

براساس این گزارش، عرضه ارز حاصل از صادرات نسبت به خرید ارز برای واردات طی مدت مورد گزارش ۱.۶ برابر بوده و تراز عملیات بازار ثانویه از حیث فروش ارز مثبت بوده است. اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرده که میانگین ماهانه عرضه ارز حاصل از صادرات طی سه ماهه منتهی به تیرماه ۹۹ برابر با ۴۸۸ میلیون یورو بوده است.

صادرکنندگان به ترتیب در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر معادل ۵۳۱ میلیون یورو، یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون یورو، یک میلیارد و ۸۵ میلیون یورو و یک میلیارد و ۴۴۶ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات خود را در این سامانه به فروش رسانده‌اند.

از سوی دیگر نیز واردکنندگان از طریق سامانه نیما به ترتیب در ماه‌های اشاره شده ۴۱۴ میلیون یورو، ۷۶۳ میلیون یورو، ۶۱۸ میلیون یورو و ۹۱۶ میلیون یورو ارز برای واردات خود خریداری کرده‌اند. تراز عرضه ارز نیز در فروردین ماه ۱۱۷ میلیون یورو، در اردیبهشت ماه ۴۶۸ میلیون یورو، ۴۶۷ میلیون یورو و ۵۳۰ میلیون یورو بوده است.​  

عناوین برگزیده