تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۵۳۲
کد خبر: ۱۲۳۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه گذاری چینی ها برای تولید اکسید روی در یزد آغاز شد

می متالز - فعالیت یک شرکت سرمایه گذاری از جمهوری خلق چین در یزد برای تولید اکسید روی با تلاش مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری این استان آغاز شد.
سرمایه گذاری چینی ها برای تولید اکسید روی در یزد آغاز شد

به گزارش می متالز، مقدمات و زیرساخت های لازم برای تولید اکسید روی به همت مسئولان و متولیان امر انجام شد و کار در مرحله پیاده سازی و استقرار تجهیزات خط تولید است که به زودی این واحد به بهره برداری خواهد رسید. 
این شرکت چینی قرار است نیاز صنعت کاشی و سرامیک ایران و به خصوص یزد به محصول اکسید روی را تامین کند و در کنار آن مازاد تولید به خارج صادر شود. 
به گفته صاحب نظران ، هم اکنون اکسید روی مورد نیاز صنعت کاشی و سرامیک ایران از چین وارد می شود و با بهره برداری از این طرح ، بخش مهمی از نیازها به این محصول با قیمت ارزان تر از گذشته در داخل تامین خواهد شد. 
در نشستی که به منظور رفع موانع و مشکلات شرکت سرمایه گذار چینی روز سه شنبه 15 اسفند 96 با حضور « جی ژانگ» مدیر شرکت و مسئولان اقتصادی و سرمایه گذاری استان در مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد برگزار شد، موانع و مشکلات طرح بررسی و بر تسریع در روند اجرای آن تاکید شد. 
میزان تولید اکسید روی در این واحد که در آن 10 تا 15 میلیون یورو سرمایه گذاری می شود، سالانه 40 هزار تن پیش بینی شد. 
رئیس انجمن صنفی تولید کنندگان کاشی و سرامیک ایران 30 آبان ماه 96 در یزد گفته بود: بر اساس سند چشم انداز تدوین شده تا سال 1400، باید صادرات کاشی به ارزش 2 میلیارد دلار به میزان حدود 700 میلیون مترمربع برسد. 
محمد روشنفکر، در همایش مدیران تولید و فنی کارخانجات کاشی و سرامیک ایران در دانشگاه یزد، افزود: کاشی و سرامیک یکی از صنایع 11گانه کشور است. 
به گفته رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد این استان نهمین تولید کننده کاشی و سرامیک جهان است که نیمی از این محصول را در کشور تولید می کند. 
وی اضافه کرد: 67 واحد تولید کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی 17 هزار نفر در استان فعالیت دارد. 
محمدرضا علمدار یزدی اظهار کرد: با افتتاح 52 طرح در این حوزه حدود 200 میلیون مترمربع به ظرفیت تولید کاشی کشور افزوده می شود. 
در این همایش عنوان شدکه ایران با 125 واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت 550 میلیون مترمربع و اشتغال بیش از 40 هزار نفر، با برترین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان، یعنی ایتالیا و اسپانیا فاصله ای ندارد. 
در 125 واحد تولید کاشی و سرامیک ایران با ظرفیت 550 میلیون مترمربع تولید سالانه بیش از 40 هزار نفر مشغول کار هستند. 

عناوین برگزیده