تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۱۲۶۹۵۳
سرویس خبر : انرژی

ادای احترام معاون اقتصادی وزیر کشور به مقام والای شهدای چهارمحال و بختیاری با حضور در گلزار شهدا/ بازدید از بزرگ‌ترین سایت هسته‌ای پرتودهی گاما کشور در منطقه ویژه اقتصادی استان/ بازدید از پروژه فولاد سفید دشت

می متالز - بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در گلزار شهدای شهرکرد کشور به مقام والای شهدای این استان ادای احترام کرد.
ادای احترام معاون اقتصادی وزیر کشور به مقام والای شهدای چهارمحال و بختیاری با حضور در گلزار شهدا/ بازدید از بزرگ‌ترین سایت هسته‌ای پرتودهی گاما کشور در منطقه ویژه اقتصادی استان/ بازدید از پروژه فولاد سفید دشت

به گزارش می متالز، استان چهارمحال و بختیاری در دوران جنگ تحمیلی بیش از دو هزار و چهارصد و چهل  شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.
همچنین دین پرست از بزرگ‌ترین سایت هسته‌ای پرتودهی گاما کشور در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.
این سایت با تلاشی دانش‌بنیان به عنوان یک طرح کلان ملی فناوری راه‌اندازی شده است، این طرح به تامین امنیت غذا، اقدامات درمانی و ذخایر راهبردی و مورد نیاز کشور می‌انجامد.
این شرکت با عقد قرارداد با شرکت‌های هندوستانی، روسی و مجارستانی و با همت کارشناسان و متخصصان خود، موفق شد خود را به عنوان یکی از دارندگان دانش فنی طراحی، ساخت و بهره‌برداری از سامانه‌های پرتودهی گاما در بخش خصوصی کشور معرفی کند.
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا، سازمان غذا و داروی آمریکا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان بهداشت جهانی بر استفاده از مواد غذایی پرتودیده تاکید دارند و قوانین مختلفی برای جلوگیری از واردات محصولات آغشته به سموم شیمیایی مانند متیل بروماید و اتیلن اکساید وضع کرده‌اند.
وجود این سایت کمک بزرگی به صادرکنندگان است تا محصولات خود را به صورت استاندارد شده به دیگر کشورها ارسال کنند.
محصولات و خدمات این شرکت در کاهش واردات و جلوگیری از ارزبری هم موثر است.
همچنین دین پرست از پروژه فولاد سفیددشت بازدید کرد.
گفتنی است از ابتدای عملیات ساخت طرح فولاد چهارمحال و بختیاری تا سال ۹۲ حدود ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح هزینه شد، که با واگذاری ۶۵ درصد این کارخانه به فولاد مبارکه، این بخش ۶ هزار میلیارد ریال در ساخت کارخانه سرمایه‌گذاری کرد و ۳۵ درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه‌گذاری کرده است.
مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید شمش فولادی در ۴۲۲ هکتار و با زیربنای ۲۵۰ هکتار، در سفیددشت فعال است.
واحد توسعه فولادسازی سفیددشت با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی درصورت رفع مشکلات موجود تا پایان سال‌جاری افتتاح می‌شود.
هم اینک ۵۳۰ نفر شامل ۱۳۰ نفر به ‌صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به ‌صورت غیرمستقیم در این طرح تولیدی مشغول به‌کار هستند.
مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفیددشت در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

عناوین برگزیده