تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۱۲۷۱۳۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس جمهور:

آمادگی دولت برای سرمایه‌گذاری ویژه در معادن طلا

می متالز - رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت معادن طلا در کشور که می تواند پشتوانه پول ملی باشد، گفت:​ دولت حاضر است برای معدن طلا سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهد.
آمادگی دولت برای سرمایه‌گذاری ویژه در معادن طلا

به گزارش می متالز، حسن روحانی در آئین افتتاح طرح های ملی وزارت صمت با اشاره به اینکه در هفته دولت باز هم موفق شدیم به افتتاح طرح بزرگ معدنی و صنعتی بپردازیم، و با تاکید بر اینکه توسعه استخراج و اکتشاف معادن طلا بسیار مهم است، افزود:​ مسئله طلا اهمیت ویژه ای برای ما دارد؛ همانطور که امروز معادن و پتروشیمی ما توانسته جای صادرات نفت را بگیرد، گسترش استخراج معادن طلا هم می تواند جایگزین ارز خارجی شود.رئیس جمهور ادامه داد:​ همین جا به وزارت صمت اعلام می کنم، دولت حاضر است برای معادن طلا یک سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهد و اگر ما امروز موفق شدیم نسبت به سال 92 تولید طلا را به 14 برابر برسانیم در یک سال پیشرو هم حتماً قادر هستیم یک تحول بزرگ ایجاد کنیم.
آقای روحانی با تاکید بر اینکه مسئله فلز طلا با سایر معادن متفاوت است، گفت:​ طلا می تواند پشتوانه پول ما باشد و در صنایع بسیار حساس کاربرد داشته باشد.
رئیس جمهور افزود:​ در آمارهای امروز تبیین شد که در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته رشد داشته ایم؛ این خیلی مهم است که رشد در شرایط شیوع کرونا رخ داده است؛ گفته شد که در حوزه فولاد در دنیا به خاطر کرونا در چهار ماهه نخست امسال 6 درصد کاهش وجود داشته است این در حالی است که ما 10 درصد افزایش داشته ایم.
آقای روحانی با تشکر از همه بنگاه های تولیدی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند، اظهار داشت: امروز شنیدم که در کارخانه عظیم تولید آهن اسفنجی هیچ فرد مبتلا به کرونا نداریم و نزدیک یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال تحویل می دهد.
رئیس جمهور با اشاره به توطئه دشمنان که می خواستند بگویند همه کارها باید تعطیل شود، افزود:​ وقتی ما در اوایل فروردین اعلام کردیم کسب و کارها باید باز باشد و واحدهای تولیدی نباید تعطیل شود دشمنان خیلی عصبانی شدند؛ رسانه های بیگانه را که نگاه می کردید داشتند خودکشی می کردند و می گفتند دولت برای جان مردم ارزش قائل نیست.
آقای روحانی ادامه داد: آنها می خواستند کشور را به بحران ببرند و همه چیز تعطیل شود و در ایران هم مثل کشورهای خودشان برای نان و آب صف تشکیل شود. رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا از ابتدا کار دقیقی انجام داد، گفت: این ستاد گفت تولیدهای ضروری حتی برای یک ساعت نباید تعطیل شود و همه بنگاه های تولیدی باید فعالیت خودشان را داشته باشند.

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک کنید

عناوین برگزیده