تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۱
بازدید: ۳۵۵
کد خبر: ۱۲۷۲۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین خواستار شد:

لزوم همراهی محیط زیست برای بهره برداری از معادن طلا

می متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: معادن طلای استان قزوین در مناطق حفاظت شده محیط زیست قرار دارند و امیدواریم با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست زمینه‌های بهره برداری از آن‌ها فراهم شود.
لزوم همراهی محیط زیست برای بهره برداری از معادن طلا

به گزارش می متالز، ابوالفضل یاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در برنامه بی حاشیه شبکه قزوین درباره جزئیات سفر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین مهمترین مطالبه مردم استان است و در سفر اخیر معاون رئیس جمهور، ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای انتقال آب از سد طالقان به آبیک مصوب شده است.

یاری گفت: آب شرب سد طالقان در گام نخست تا پایان سال به آبیک می‌رسد و تا پایان دولت نیز آب شرب این سد به شهر قزوین خواهد رسید.

وی افزود: تصفیه خانه‌های شهرک مهرگان، شال و آبگرم با سرعت بیشتری ادامه خواهند داشت.

یاری تأکید کرد: سد بالاخانلو نیز با تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: طرح سد نهب تاکستان نیز با تزریق اعتبار جدید تا پایان اسفند امسال به بهره برداری می‌رسد.

یاری به سرانه بهداشتی و تخت بیمارستانی در استان اشاره کرد و گفت: فاز اول بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و بیمارستان الحاقی شهید رجایی تا خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درباره تکمیل راه‌های استان خاطرنشان کرد: در سفر اخیر نوبخت معاون رئیس جمهور برای تکمیل راه الموت- تنکابن، تاکستان- رزن، ساوه- بوئین زهرا اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین اعتبارات مناسبی برای احداث راه‌های روستایی الموت و طارم سفلی در نظر گرفته شده است.

یاری گفت: بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده شده است که در بلند مدت تا ۱۲ هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به احداث ۲ هزار واحد مسکن روستایی در استان اشاره کرد و گفت: تا ۶ ماه آینده شاهد توسعه و احداث حجم عظیمی از واحد‌های مسکن روستایی خواهیم بود.

وی افزود: همچنین بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، حدود ۴۰۰ دستگاه انرژی خورشیدی به خانواده مددجویان کمیته امداد اختصاص خواهد یافت.

یاری خاطرنشان کرد: خط ریل قزوین- قم واقع در مسیر کریدور شمال- جنوب با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

وی افزود: با تأمین ۵۰ درصدی مشارکت بخش خصوصی، دولت نیز ۵۰ درصد سهم خود را برای احداث قطار شهری در قزوین اختصاص خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به موضوع بودجه استان قزوین گفت: با توجه به اینکه استان قزوین با وصول ۲۵۰۰ میلیارد تومان از درآمد‌های دولتی در جایگاه سیزدهم قرار دارد و بر این اساس تناسب جدی میان اعتبارات هزینه‌ای و تملک وجود ندارد. 

وی افزود : هفته آینده با حضور کارشناسان سازمان برنامه و بودجه شاخص‌های اختصاص اعتبارات تخصیص داده شده به استان در نظر گرفته می‌شود تا اگر تغییراتی نیاز است در بودجه اختصاصی استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعمال شود.

یاری  ادامه دارد :  ۳۰۰ هکتار زمین در مجاورت شهرک کاسپین به عنوان شهرک سرمایه گذاری خارجی و‌های تک در نظر گرفته شده است و این شهرک با توجه به دارا بودن معافیت مالیاتی، موقعیت خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی خواهد داشت.

وی افزود: در سال ۹۹ باید ۳۵ هزار شغل جدید در استان ایجاد می‌کردیم و با توجه به تحریم‌ها و شیوع کرونا بالغ بر ۲۰ هزار شغل جدید با نرخ بیکاری ۱۰ درصد ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: سال قبل ۱۸ هزار شغل جدید در استان ایجاد کردیم و با احتساب ایجاد ۳ هزار شغل در راستای مصوبات ملی در استان پیش بینی می‌کنیم امسال بین ۲۰ تا ۲۱ هزار شغل جدید در استان ایجاد کنیم.

یاری گفت: ایجاد منطقه آزاد در استان قزوین میسر نخواهد شد و بر همین اساس هاب لجستیک که پشتیبان بندر انزلی خواهد بود در بوئین زهرا احداث خواهد شد.

وی افزود: منطقه آزاد کشاورزی در کشور برای نخستین بار با رویکرد تولید و صادرات محصولات ارگانیک، سال آینده در منطقه تاکستان احداث خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به مشکلات شرکت کنتورسازی اشاره و گفت : با حضور معاون رئیس جمهور جلسه ویژه‌ای با ۶ نفر از نمایندگان شرکت کنتورسازی برگزار شد و حدود ۱۵ میلیارد تومان از مطالبات این کارگران پرداخت می‌شود.

وی افزود: در بلند مدت نیز موضوع سلب اختیار از مالک فعلی، واگذاری و سوددهی شرکت کنتورسازی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

یاری همچنین درباره آخرین تصمیم گیری‌ها برای راه اندازی پروژه شتابگر ملی گفت: این  طرح قرار است برای تأمین اعتبار و استفاده از فاینانس، در شورای عالی اقتصادی به تصویب برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، گازرسانی به سایر نقاط استان، بهبود تولیدات کشاورزی، افزایش خرید گندم، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، بهبود راه‌های اصلی و روستایی، پایه ریزی شهرک انرژی، پایه ریزی پایانه‌های صادارتی، پایه ریزی هاب لجستیک، کلنگ زنی اولین پردیس روستایی، پایه ریزی شهرک علم و فناوری در مجاورت شهرک صنعتی کاسپین دو در آبیک و ... را از جمله دستاورد‌های دولت در استان قزوین دانست.

وی افزود: قرار بود با همکاری بانک پاسارگاد هزار تخت بیمارستان به عنوان دهکده سلامت یا هتل بیمارستان در استان قزوین راه اندازی شود که با توجه به بروز برخی از معارضات برای اعطای ۵۰ هکتار زمین، در آینده نزدیک شاهد احداث این پروژه مهم بخش خصوصی در استان خواهیم بود.

یاری گفت: احداث متروی هشتگرد- قزوین در ردیف بیستم بودجه دولت قرار گرفته است و این پروژه باید در قالب توسعه مشارکت بخش خصوصی و تأمین اعتبار ۱۸۰۰ میلیارد تومانی، محقق خواهد شد.

وی افزود: در گذشته با کنسرسیوم‌هایی از کشور‌های چین و ایتالیا برای سرمایه گذاری در متروی هشتگرد- قزوین مذاکره شده بود که به دلیل تحریم‌ها این مذاکرات به نتیجه نرسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: ۱۰ هزار واحد مسکن باید در قالب مسکن اقدام ملی در استان احداث شود که قسمت عمده این ۱۰ هزار واحد در قالب مسکن مهر در مهرگان، بخشی از آن در قالب احیای بافت فرسوده و آپارتمان‌های شهری و بخش دیگری نیز شامل احداث ۲ هزار واحد مسکن روستایی در استان ایجاد خواهد شد.

یاری با اشاره به موضوع معدن مس طارم گفت: با توجه به راه اندازی ۹۸ درصدی معدن مس طارم این معدن با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: سیاست رهبر انقلاب و دولت، توسعه فعالیت‌های معدنی است و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌توانند از تسهیلات مربوط به این حوزه بهره‌مند شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : برخی از معادن استان از جمله معادن طلا که تحول آفرین هستند در مناطق حفاظت شده محیط زیست قرار دارند و امیدواریم با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست زمینه‌های بهره برداری از آن‌ها فراهم شود.

عناوین برگزیده