تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۱۰۸۶
کد خبر: ۱۲۷۴۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رتبه دوم لرستان از نظر داشتن معادن فعال/ واحدهای راکد معدنی احیا می‌شوند

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت لرستان گفت: در سال گذشته 25 معدن راکد در استان بازگشایی شد که این آمار در مجموع چند سال گذشته 35 مورد است که این اقدامات باعث شده که لرستان از نظر داشتن معادن فعال در رتبه دوم کشور قرار بگیرد.
رتبه دوم لرستان از نظر داشتن معادن فعال/ واحدهای راکد معدنی احیا می‌شوند

به گزارش می متالز، جمال مومیوند امروز اظهار داشت: لرستان از نظر داشتن معاد فعال در رتبه دوم کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعداد معادن فعال لرستان 170 مورد است، افزود: این در حالی است که در سال 95 تعداد معادن فعال لرستان 96 مورد بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت لرستان بیان کرد: در سال جاری تا به امروز چهار پروانه جدید جهت بهره برداری از معادن استان صادر شده، همچنین هفت پروانه دیگر نیز در این مدت تمدید شده است.

مومیوند با اشاره به اینکه چهار ماده معدنی جدید شامل سرب، روی، آهن و بنتونیت در استان کشف و در حال بهره برداری از معادن آنان هستیم،  تصریح کرد: افزایش تعداد مواد معدنی که در استان استخراج می‌شوند باعث توسعه لرستان می‌شود.

وی  خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای احیا واحدهای راکد معدنی در استان صورت گرفته به طور نمونه سال گذشته 25 معدن راکد در استان بازگشایی شد که این آمار در مجموع چند سال گذشته  35  مورد است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت لرستان گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی سازمان صمت لرستان آمادگی دارد که واحدهای معدنی استان را جهت دریافت تسهیلات به ارزش پنج میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی کند.

عناوین برگزیده