تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۲۹۱۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست وزارت صمت در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان:

تنها راه حمایت از فولادسازان کشور، تامین مواد اولیه اصلی مورد نیاز است

می متالز - جعفر سرقینی سرپرست وزارت صمت در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان با اشاره به تامین کلیه‌ مصالح مورد نیاز صنعت ساختمان در کشور گفت: به پشتوانه ذخایر عظیم معدنی داخلی توانسته‌ایم تمام مصالح مورد نیاز صنایع ساختمانی کشور را تامین کنیم و علاوه بر پشتیبانی صنعت ساختمان، صادرات اقلام ساختمانی را هم با جدیت دنبال می‌کنیم.
تنها راه حمایت از فولادسازان کشور، تامین مواد اولیه اصلی مورد نیاز است

به گزارش می متالز، وی گفت: هم‌اکنون دو برابر نیاز کشور تولید مصالح ساختمانی، فولاد و... داریم که این امر باعث شده این وزارتخانه اقلام مورد نیاز ساختمانی را به سهولت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

سرقینی، اهمیت صنعتی‌سازی ساختمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساختمان‌سازان باید به دنبال سبک‌سازی، مقاومت و به ویژه ایمن‌سازی در مقابل زلزله و عایق‌سازی باشند.

سرپرست وزارت صمت با اظهار رضایت از عرضه منظم محصولات فولادی یادآور شد: اگر عرضه‌های فولادسازان به موقع باشد مطمئنا باعث تثبیت قیمت این محصولات در بازار خواهد گردید. همانطور که در هفته گذشته با عرضه منظم فولادسازان قیمت فولاد کاهش پیدا کرد و ادامه این روند موجب کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

وی اهمیت حمایت از فولادسازان کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: حمایت اصلی از فولادسازان این است که مواد اولیه اصلی آن ها تامین و در دسترس قرار گیرد که برای تحقق این امر نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهیم داد.

سرقینی با اشاره به صادرات محصولاد فولادی و مصالح ساختمانی گفت: از میان ۱۰میلیارد دلار صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته، نزدیک به ۷میلیارد دلار آن مربوط به مصالح ساختمانی و فولادی بوده است و خوشبختانه ما یکی از عمده صادرکنندگان فولاد در منطقه هستیم.

عناوین برگزیده