تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۲۹۷۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازدید مدیر عامل و اعضا هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان از مجتمع صنعتی اسفراین

می متالز - منصور یزدی زاده، مدیرعامل، علی احمدیان، رییس هیأت مدیره، مهرداد تولاییان، احسان دشتیانه و مرتضی یزدخواستی اعضا هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان، 19 شهریور ماه از مجتمع صنعتی اسفراین بازدید کردند.
بازدید مدیر عامل و اعضا هیأت مدیره ذوب آهن اصفهان از مجتمع صنعتی اسفراین

به گزارش می متالز، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، توانمندی های تولیدی مجتمع صنعتی اسفراین را یادآور شد و گفت: مجتمع اسفراین بخشی از تکمیل زنجیره فولاد کشور را به عهده دارد.

یزدی زاده، بومی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع کشور را موجب صرفه جویی ارزی دانست و افزود: تلاشگران ذوب آهن اصفهان  تاکنون بیش از 75 درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت را بومی سازی کرده اند که برای ذوب آهن اصفهان صرفه جویی ارزی و ریالی قابل ملاحظه ای داشته است.

وی، تحقق اهداف جهش تولید را در گرو تلاش و استفاده حداکثری از توانمندی های داخلی دانست و تاکید کرد: قابلیت ها و ظرفیت های بسیاری برای تداوم و گسترش سطح همکاری بین این دو مجموعه وجود دارد.

کیومرث میرزایی مدیرعامل مجمتع صنعتی اسفراین نیز این مجتمع را بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است عنوان نمود و گفت: در مجمتع صنعتی اسفراین امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی وجود دارد.

وی نیز گسترش سطح همکاری و تعاملات با ذوب آهن اصفهان را خواستار شد و افزود: مجمتع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.

میرزایی تصریح کرد: در سالیان اخیر محصولات مختلف مجمتع صنعتی اسفراین به کشورهایی نظیر آلمان، ایتالیا و بلغارستان صادر شده است.

گفتنی است؛ شهرستان اسفراین با ۲ مجتمع بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می شود.

عناوین برگزیده