تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۱۲
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۲۹۸۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اول رئیس جمهور:

دولت از فروش اوراق سلف نفتی۱۴۰ هزار میلیاردی منصرف شد

می متالز - معاون اول رئیس جمهور گفت: طرح فروش اوراق سلف نفتی با هدف درآمد۱۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به دلیل برخی ناهماهنگی ها از دستور کار خارج شد.
دولت از فروش اوراق سلف نفتی۱۴۰ هزار میلیاردی منصرف شد

به گزارش می متالز، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد با تاکید بر اینکه باید جهت گیری های اصلی بودجه سال ۱۴۰۰ متمرکز بر حل مسائل و رفع دغدغه های اصلی اقتصاد باشد، گفت: یکی از این مسائل گرانی و تورم است که باید برنامه هایی دقیق برای کنترل و مهار تورم و گرانی در لایحه بودجه سال آینده تدوین شود و به عنوان جهت گیری های اصلی آن لحاظ شود.

 

وی با اشاره به اینکه کارگروه ویژه رفع موانع جهش تولید بنا به تاکید رهبری تشکیل و اولین جلسه آن فردا برگزار خواهد شد، افزود: در این کارگروه نیز تلاش خواهد شد تصمیمات لازم برای حمایت از سرمایه گذاری و بهبود کسب و کار و رونق تولید اتخاذ شود. در کنار توسعه صادرات در تدوین بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۰، مدیریت واردات نیز موضوعی پراهمیت است که البته لازم است به مدیریت تراز تجارت خارجی نیز توجه جدی صورت گیرد.

این مقام مسوول با قدردانی از تلاش ها و ابتکارهای وزارت نفت برای صادرات و فروش نفت در شرایط فشار و تحریم عنوان کرد: با وجود صدور مجوزهای متعدد برای دستگاه هایی که داوطلب فروش نفت شده بودند اما در نهایت دستگاهی جز وزارت نفت نتوانست در این زمینه اقدام موثری انجام دهد. بنابراین ضرورت توجه به سرمایه گذاری در بخش نفت برای افزایش توان تولید و صادرات وزارت نفت بیش از پیش احساس می شود.

جهانگیری با اشاره به پیشنهاد و طرح فروش اوراق سلف نفتی ادامه داد: متاسفانه این طرح که گفته می شد می تواند تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند به دلیل برخی ناهماهنگی ها از دستور کار خارج شد اما باید در بودجه سال آینده طرح ها و ایده های مشابهی که بتواند درآمد لازم را برای دولت ایجاد کند، تدوین شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع خصوصی سازی به عنوان یکی دیگر از جهت گیری های بودجه سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: متاسفانه برخی از مقامات تا رسانه های مختلف هر روز علیه خصوصی سازی سخنانی مطرح می کنند و با توجه به طرح شبهات و مطالب منفی، موضوع خصوصی سازی با مشکلات زیادی مواجه شده است. باید در جهت گیری های بودجه سال آینده به شکلی دیگر بر موضوع خصوصی سازی تمرکز داده شود تا شاهد توسعه خصوصی سازی و رفع ابهامات و شبهات باشیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده