تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۳۰۲۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان ایمیدرو:

۲۸ میلیون تن کنسانتره و گندله به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود

می متالز - معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: ۲۸ میلیون تن کنسانتره و گندله به ظرفیت تولید اضافه می شود.
۲۸ میلیون تن کنسانتره و گندله به ظرفیت تولید کشور اضافه می شود

به گزارش می متالز، آقاجانلو با اشاره به اینکه طی امسال در حوزه تولید کنسانتره و گندله طرح های بزرگی افتتاح شدند و آماده افتتاح هستند، اظهارکرد: این امر سبب می شود تا به ظرفیت تولید کشور افزوده شود که از ۲۸ میلیون تن مذکور، ۱۰ میلیون تن کنسانتره و ۱۸ میلیون تن گندله است.

وی افزود: پنج میلیون تن کنسانتره در قالب فولاد سنگان، ۲.۵ میلیون تن گندله در قالب فولاد سناباد امسال اضافه شدند و ۲.۵ میلیون تن کنسانتره کاوهدر دهه فجر اضافه خواهد شد.

آقاجانلو ادامه داد: در حوزه بخش خصوصی نیز چند واحد بزرگ به بهره برداری می رسد که پنج میلیون تن کنسانتره در استان یزد، ۲.۵ میلیون تن در بندرعباس آماده افتتاح می شود.

به گفته وی واحد فولادسازی بندرعباس نیز به زودی افتتاح می شود.

آقاجانلو در ادامه در ارتباط با معادن سنگ های تزئینی نیز بیان کرد: ایمیدور در حال عارضه یابی این معادن است که علت بروز مشکل در این معادن را پیدا کند.

وی توضیح داد: دو میلیارد تن ذخایر سنگ های معدنی در کشور است که ظرفیت تولید آن ۲۰ میلیون تن است و آن چه به مرحله فرآوری می رسد۱۰ تا ۱۲ میلیون تن می باشد و این نشان می دهد که حلقه مفقوده ای در این میان وجود دارد.

عناوین برگزیده