تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۰
بازدید: ۱۰۲۴
کد خبر: ۱۳۰۲۲۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
یادداشت سردبیر:

از خبر شناسایی معادن طلای خلخال خوشحال نشدیم

می متالز - طی روزهای اخیر فرماندار خلخال از شناسایی و اکتشاف معادن طلا در چهار نقطه از زون معدنی قزل اوزن خبرداد، خبری که می‌تواند مایه مسرت و خوشحالی اهالی شود، ولی نمی دانم چرا از انتشار این خبر خوشحال نشدیم!
از خبر شناسایی معادن طلای خلخال خوشحال نشدیم

به گزارش می متالز به نقل از خلخالیم، مرور در صفحات فضای مجازی و مطالعه بازخوردهای این خبر از طرف مخاطبان، گویای این نکته بود که اکثریت مخاطبان و همشهریان هم از بابت وقوع این اتفاق خوشحال نبوده و چه بسا باعث نگرانی اکثر شهروندان گرامی شده است.

سابقه ناخوشایند بهره برداری و خام فروشی معادن خلخال که با قراردادهایی که معلوم نیست در آمدش نصیب کدام شهر یا ارگان می شود و در نهایت فقط تخریب محیط زیست و جاده های مواصلاتی خلخال را رقم می زند، یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می‌شود، اهالی خلخال واکنش مثبتی به شناسایی و اکتشاف معادن طلا نداشته باشند .

وجود معادن طلا و سایر فلزات گرانبها در خلخال سالها پیش هم در خبرهای مختلف منتشر شده، با این حال مهمتر از خبر اکتشاف و بهره برداری از معادن خلخال، نحوه اکتشاف آنها و داشتن بهره اقتصادی برای اهالی شهرستان خلخال است . چرا که اگر قرار باشد، معادن و ذخایر طبیعی ارزشمند ما سود و فایده‌ای در خور برای اهالی شریف خلخال نداشته باشد و تنها عایدی منطقه ما تخریب محیط زیست و مستهلک شدن معدود جاده های مواصلاتی شود، همان بهتر که این گنجینه های ارزشمند در دل طبیعت خلخال مدفون بمانند تا زمانیکه آیندگان تصمیمات بهتری برای آنها اتخاذ کنند.

از مسوولین و خصوصاً نماینده اهالی شریف خلخال و کوثر درخواست میکنیم در خصوص قراردادهای واگذاری معادن منطقه خلخال، شفاف سازی نمایند.

مردم مشتاق هستند که بدانند سود حاصل از قراردادهای معدنی خلخال به جیب کدام سازمان می رود و چرا در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه کوتاهی شده است ؟  این قراردادهای اکتشاف و بهره برداری معادن، چه نفع و مزیتی برای اهالی خلخال دارد؟ و چرا وقتی زمان تخصیص بودجه شهرستان خلخال می رسد، هیچ عایدی از این حوزه نداریم ؟

منبع: خلخالیم
عناوین برگزیده