تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۳۰۲۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری کشور خبر داد:

جمع‌آوری اجباری باتری‌های اسقاطی در دستور کار

می متالز - از ابتدای سال تاکنون قیمت باتری بیش از 40 درصد افزایش یافته و مشتریان را در خرید باتری با مشکل مواجه کرده است. مدیران شرکت‌های تولیدکننده باتری نیز بحث افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت سرب را یکی از دلایل اصلی برای افزایش قیمت‌ها عنوان کرده‌اند.
جمع‌آوری اجباری باتری‌های اسقاطی در دستور کار

به گزارش می متالز، مساله قیمت سرب طی سال جاری به‌دغدغه اصلی شرکت‌های تولیدکننده باتری بدل شده است. افزایش قیمت سرب مانند بسیاری دیگر از مواداولیه سبب شده است تولیدکنندگان باتری با چالش جدی مواجه شوند. 
آن‌طور که فعالان بازار باتری به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گویند، از ابتدای سال تاکنون قیمت باتری بیش از 40 درصد افزایش یافته و مشتریان را در خرید باتری با مشکل مواجه کرده است. 
مدیران شرکت‌های تولیدکننده باتری نیز بحث افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت سرب را یکی از دلایل اصلی برای افزایش قیمت‌ها عنوان کرده‌اند. موضوعی که سبب شده است اعضای انجمن باتری ضمن برگزاری جلسه ویژه‌ای، راهکارهایی را برای کنترل قیمت‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها ‌ارائه کنند. در این خصوص مهدی کامکار، دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری در کشور می‌گوید: در جلسه ویژه انجمن تولیدکنندگان باتری که با حضور سیدمجید هدایت رئیس هیات‌مدیره انجمن و مدیرعامل صباباتری، علی‌اکبر غفوری‌منش عضو هیات‌مدیره انجمن و مدیرعامل پاسارگاد باتری، محمدرضا فلاح عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل نیروگستران خراسان و عباس سیدمقیم نایب‌رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت برنا باتری برگزار شد، درخصوص بحث افزایش قیمت دلار و تاثیر آن روی قیمت سرب وقیمت تمام‌شده باتری و موضوع جمع‌آوری اجباری باتری اسقاط توسط همه تولیدکنندگان باتری بحث شد.
وی می‌افزاید: بحث ادامه خرید اجباری باتری‌های فرسوده نیز به عنوان  یکی از راه‌کارهای انجمن به‌منظور ادامه تولید در این بخش و جلوگیری از افزایش هزینه‌ها  در دستور کار قرار گرفت. دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری تاکید می‌کند: همچنین بحث درخواست از انجمن سرب برای عرضه سرب در بورس کالا به‌منظور کاهش قیمت سرب ۴۸ هزار تومانی، مورد دیگری بود که در این جلسه مطرح شد. 
افزایش هزینه‌های تولید ناشی از افزایش قیمت مواداولیه بسیاری از قطعه‌سازان را تحت‌فشار قرارداده است. به‌نظر می‌رسد وزارت صمت باید به‌منظور جلوگیری از افزایش قیمت تمام‌شده محصولات به‌این بخش ورود کند. در این راستا بسیاری از قطعه‌سازان خواستار کاهش هزینه‌های جاری هستند و معتقدند کاهش هزینه‌های مالی و بهره بانکی می‌تواند در راستای افزایش و رونق تولید، کمک چشمگیری به‌این بخش کند.

عناوین برگزیده