تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۳۰۲۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری نشست شورای معادن در استانداری خراسان شمالی

می متالز - نشست شورای معدن با رئیس هیات عامل ایمیدرو در استانداری خراسان شمالی در حال برگزاری است.
برگزاری نشست شورای معادن در استانداری خراسان شمالی

برگزاری نشست شورای معادن در استانداری خراسان شمالی

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در این نشست گفت: کار اکتشافی آلباغ را یک‌ساله انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه ایمیدرو هم ظرفیت و هم موانع دارد، افزود: ۶۵۰هزار کیلومترمربع از اکتشافات کشور در اختیار ایمیدرو است. ما ۲۲درصد بازار سرمایه را در بخش معادن اختیار داریم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: احیا و تامین مالی معادن کوچک مقیاس خراسان شمالی را در دستور کار می‌گذاریم و مشکلات استان را با حسن نیت پیگیری می‌کنیم.

غریب پور از آمادگی برای سرمایه‌گذاری در فولاد اسفراین گفت و افزود: اگر فولاد اسفراین با فولاد مبارکه تلفیق شود می‌توانیم شاهد توسعه بیشتر این شرکت باشیم.

وی گفت: آلومینای جاجرم هم از کارخانه‌های خوبی است که عملکرد آن روز به روز بهتر می‌شود.

بر اساس این گزارش، قرار بود خداداد غریب‌پور در بدو سفر به استان خراسان شمالی با ظرفیت‌های معادن اسفراین آشنا شود و از معدن و ارتفاعات آلبلاغ بازدید کند که این بازدید به علت آغاز نشست شورای معدن استان ناتمام ماند.

کشف ۱۶۸ تن قاچاق از معدن آلباغ در سال ۹۹

جانشین فرمانده انتظامی استان در این نشست گفت: پارسال ۲۵۰تن و امسال هم ۱۶۸تن سنگ قاچاق از آلبلاغ کشف شده و تعدادی وسیله نقلیه توقیف شده است.

سرهنگ غلامی افزود: شخص اول برداشت‌های غیرمجاز که ۱۵مورد شکایت از طرف دستگاه‌های دولتی داشت بازداشت ولی عفو شد.

تسریع در آغاز عملیات راه دسترسی به آلباغ

استاندار نیز در شورای معادن استان در جواب معاون سازمان صمت استان درباره انصراف بنیاد مسکن از سرمایه‌گذاری، گفت: موضوع خلع ید و انصراف پیمانکار در معادن را به راحتی نپذیرید، شرایط سرمایه‌گذاری را مهیا کنید.

فرماندار اسفراین هم با اشاره به انتظاراتش از رئیس هیئت عامل ایمیدرو، تسریع در آغاز عملیات راه دسترسی به آلبلاغ، استقرار ساختمان و جان پناه برای افراد مستقر و محیط بانان را خواستار شد و گفت: انتظار داریم در عملیات برداشت، ملاحظات زیست‌محیطی در اطراف سد اسفراین مد نظر قرار گیرد.

۱۰۰ درصد منابع معدنی خام فروشی می‌شوند

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم باید از ظرفیت‌های خدادادی معادن استفاده کنند، گفت: در واگذاری معادن باید دقت شود تا به ناحق، ثبت‌های غیرواقعی و برداشت نکردن، صورت نگیرد.

حسین پور با بیان اینکه ۱۰۰درصد منابع معدنی خام فروشی می‌شود، خطاب به معاون وزیر صمت، افزود: آلبلاغ ظرفیتی عظیم است، ثروت داریم، اما جوانان، بیکار و مردم در وضع بد مالی هستند.آلبلاغ امروز  خبرساز شد

وی گفت: پهنه آلبلاغ را مشخص کنید. هنوز نتوانستیم حفاظت را اعمال کنیم. جان افراد در خطر است.

گفتنی است که آلبلاغ اسفراین با وجود ذخایر سنگ سرب، از مهم‌ترین این معادن است.

عناوین برگزیده