تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۱۳۰۳۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل فملی خبر داد:

افزایش سرمایه صد در صدی فملی در آینده نزدیک/ به زودی از سه کارخانه کنسانتره سازی بهره برداری می‌کنیم

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با توجه به جلسه هم اندیشی برگزار شده به منظور تقویت بازار سرمایه امیدوارم که با مجوز دریافت شده از بورس برای ایجاد صندوق‌های سبدگردانی هر شرکت که تحت کنترل ایمیدروست، اعتقاد دارم شرایط به زودی مساعد خواهد شد.
افزایش سرمایه صد در صدی فملی در آینده نزدیک/ به زودی از سه کارخانه کنسانتره سازی بهره برداری می‌کنیم

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه امیدواریم بورس نسبت به درخواست‌های شرکت مس در رابطه با بحث افزایش سرمایه که امیدواریم مهر ماه برگزار کنیم، توضیح داد: این برای سهام‌داران ما بسیار مفید خواهد بود چرا که شرکت ملی مس نزدیک به صد در صد افزایش سرمایه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به روند ایجاد شده در پروژه‌ها امیدواریم که به زودی و در سال 1400 سه کارخانه کنسانتره را به بهره برداری خواهیم رساند؛ کارخانه کنسانتره و معدن دره آلو در سه ماهه نخست، در سه ماهه دوم کارخانه کنسانتره و معدن دره زار به بهره برداری خواهد رسید و کارخانه کنسانتره دیگری در سرچشمه هم با ظرفیت 72 هزار تن داریم که حاصل از سرباره‌های کوره ذوب با عیار حدود 4 درصد است که مستقیم تبدیل به کنسانتره می‌شود و به طور کامل سود است.

سعدمحمدی با بیان اینکه از سال آینده شرایط گردش مالی ما مساعدتر خواهد شد، تصریح کرد: ما در سال گذشته 528 میلیون ماده معدنی اکتشاف کرده‌ایم و خوشبختانه به ازای هر یک میلیون تن ماده معدنی جدیدی که با عیار 0.4 درصد اکتشاف می‌کنیم، حدود ده میلیارد تومان ارزش بر جا دارد به این مفهوم که ارزش دارایی‌های مس به شدت در حال رشد است.

وی ادامه داد: در پایان سال جاری شرکت ملی مس اخبار بسیار خوبی را در ارتباط با ارزش ذخایر مس ارائه خواهم کرد لذا بر این باورم که با مدیریت ایمیدرو بر راهبری سبدگردان‌هایی که شرکت‌ها در راستای حمایت از سهام خواهند گشود شرایط مساعدی را به لحاظ امنیت سرمایه گذاری سهام‌داران در شرکت ملی مس فراهم خواهیم کرد.

مدیرعامل ملی مس در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم ما در شرکت ملی مس هر چه سریع‌تر با اجرایی شدن افزایش سرمایه تاثیر بسیار مثبتی بر بازار سرمایه بر جای بگذاریم.

عناوین برگزیده