تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۹
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۳۰۴۸۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت تاکید کرد:

تولید و تحویل خودرو افزایش یافت/ قیمت خودرو در بازار آزاد، تابع شاخص‌های کلان اقتصادی است

می متالز - مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید و تحویل خودروها از سوی خودروسازان خبر داد و گفت: با توجه به روند رو به رشد تولید و تحویل خودرو از سوی خودروسازان، اتفاقات رخ داده در بازار آزاد خودرو تابعی از شرایط عرضه این محصول نیست.
تولید و تحویل خودرو افزایش یافت/ قیمت خودرو در بازار آزاد، تابع شاخص‌های کلان اقتصادی است

به گزارش می متالز، سهیل معمارباشی در گفتگو با خبر 21 شبکه یک سیما از روند رو به رشد تولید و تحویل خودرو نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به روند رو به رشد تولید و تحویل خودرو، تغییرات نرخ متاثر از کاهش عرضه نیست؛ به خصوص اینکه خودروسازان یکسری تعهدات معوق دارند که هم اکنون حدود ۸۰ درصد خودروهای ورودی به بازار در راستای انجام تعهدات معوق آنها تحویل می‌شود.

وی اضافه کرد: برآورد موجود از میزان تقاضای خودرو در کشور سالیانه حدود یک میلیون دستگاه است، یعنی روزانه حدود ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ دستگاه تقاضای جدید برای خودرو ایجاد می شود؛ این در حالی است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روند رو به رشد تولید ادامه خواهد یافت.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خودروسازان با وجود برخی شرایط سخت تحریمی، طرح‌های توسعه خوبی را برای اجرا در دستور کار قرار گرفته و علیرغم محدودیت‌های دو سال گذشته، هیچ کدام از پروژه‌های توسعه محصولات متوقف نشده‌اند و هم اکنون برای عرضه خودرو ارزان‌قیمت با موتور کم‌مصرف تکلیف تعریف شده دارند.

معمارباشی اعلام کرد: تا پایان امسال نمونه خودروهای کم‌مصرف و ارزان‌قیمت طراحی شده از سوی دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا ارائه می‌شود.

وی با اعلام اینکه با وجود همه محدودیت ها و شرایط سخت اما تولید خودرو امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: عرضه خودرو نیز در این مدت حدود 5 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: 15 درصد مابقی نیز به تولیدات ناقص اختصاص دارد چرا که تأمین و تدارک قطعات لازم و مورد نیاز برای خودروسازان خیلی سخت شده است و علیرغم همه این مشکلات، خودروسازان خود را موظف به ایفای تعهدات خود می دانند.

معمارباشی بیان کرد: با وجود اینکه تولید خودرو در دنیا نیز حدود 7 تا 8 درصد کاهشی بوده است، اما شرایط افزایشی را (حدود 20 درصد) در تولید خودرو داشته ایم و مطمئناً افزایش تولید و عرضه را در بازار خواهیم داشت.

عناوین برگزیده