تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۳۰۵۰۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش 11 درصدی صادرات مس برای بزرگترین تأمین کننده جهان

می متالز - شیلی، بزرگترین کشور تولیدکننده مس اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی شرایط بازارها در اواخر دوره ارائه داده است، این کشور که موفق شده بود تولید خود را هم سطح با تولیدات قبل از همه گیری ویروس کرونا نگه دارد، طبق داده های تجاری که روز دوشنبه توسط بانک مرکزی کشور منتشر شد، محموله های مس ۲.۷۶ میلیارد دلاری را برای ماه آگوست گزارش داده است، این رقم ۱۱ درصد کاهش را نسبت به ماه جولای نشان میدهد. این افت شدیدترین افت از ژانویه تا اکنون برای شیلی بوده است.
کاهش 11 درصدی صادرات مس برای بزرگترین تأمین کننده جهان

به گزارش می متالز، در حالی که خریداران مس بیشتر از درآمد به حجم توجه دارند، با توجه به اینکه تغییر در وضعیت اخیر نیز منعکس کننده قیمت در روزهای آتی خواهد بود، میانگین معاملات آتی مس در ماه آگوست کمی بالاتر از ژوئیه رقم خورده است.

سازمان آمار در اواخر ماه اعلام کرد که همین امر نشان دهنده افت شدیدتر تولیدات مس در ماه آگوست است. شیلی یک چهارم تولید جهانی مس را به خود اختصاص داده است. صادرات همچنین می تواند به برنامه حمل و نقل بستگی داشته باشد و کاهش در ماه آگوست ممکن است یک تلنگر باشد، اما تأیید اینکه معادن غول پیکر کشور به دلیل اقدامات ضد گسترش ویروس در تلاش برای حفظ سطح طبیعی تولید هستند، ممکن است جای بیشتری برای روندی ایجاد کند که قبلاً قیمت ها را به بالاترین سطح دو ساله خود رسانده است. در این شرایط موجودی کالای Comex در ۱۷ روز پیاپی کاهش یافته است، که این طولانی ترین زمان برداشت برای بیش از یک سال گذشته را نشان میدهد ، در حالی که کاهش هزینه های تصفیه نشانه  از این است که معدنکاران در تلاشند تا از تقاضای کارخانه های ذوب آهن جلوگیری کنند.

Yi Zhu تحلیلگر اطلاعات Bloomberg هفته گذشته در تحلیلی آورده است: "عدم تعادل بین عرضه محدود کنسانتره مس در خارج از کشور و تقاضای سالم از پالایشگاه های چین ممکن است در نیمه دوم سال ادامه یابد زیرا کویید-۱۹ عملیات استخراج در آمریکای جنوبی را مختل کرده است.”

عناوین برگزیده